به گزارش خبرنگار اهرامروز، محمد میرزاپور در آیین تودیع و معارفه رئیس سابق و جدید بیمارستان ۱۴۹ تختخوابی باقرالعلوم اهر اظهار داشت: دکتر حیدری که پیش از این ریاست بیمارستان اهر را بر عهده داشتند؛ علاوه بر جراح بودن، پزشکی مردم‌دار و محبوب بودند و مردم نیز از عملکرد وی رضایت کاملی داشتند، به طوری که بنده در اوایل حضورم در شهرستان اهر به وضوح می‌دیدم که برای مردم خالصانه و از روی تعهد به مردم خدمت ارائه می‌کردند.

وی افزود: دکتر مسعود تربتی رئیس جدید بیمارستان باقرالعلوم اهر متخصص طب اورژانس از نیروهای جوان، فعال و متعهد در زمان محدودی که در اورژانس بیمارستان فعالیت داشتند و با توجه به سابقه‌ای که از وی سراغ داشتیم و از طرفی علاوه بر متعهد و علاقه‌مند به خدمت از شخصیت رئیس جدید بیمارستان است هر چند قبول مسئولیت در شرایط فعلی سخت است، امیدواریم با همکاری و تعامل بتوانیم در بیمارستان معین منطقه ارسباران به مردم خدمات ارزشمندی ارائه دهیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر با اشاره به این‌که زیرساخت‌ها و طرح‌های مختلفی از سال ۹۲ تاکنون در بیمارستان باقرالعلوم اهر توسعه یافته است، گفت: در طول هفت سال گذشته، علی‌رغم مشکلات و محدودیت‌های منابع مالی و نیروی انسانی وجود داشت فضای درمانی بیمارستان باقرالعلوم اهر تقریباً ۲ برابر شده است و همچنان این بیمارستان نیاز به توسعه دارد.

میرزاپور اضافه کرد: بخش بلوک زایمان بیمارستان باقرالعلوم اهر که در حال توسعه است شاید بتوان گفت در سطح منطقه مجهزترین بخش در بیمارستان اهر ایجاد می‌شود و احداث و توسعه بخش دیالیز بیمارستان اهر که پیش‌تر چالشی برای سیستم درمانی بود، با بهره‌برداری از این بخش اتفاقات امیدبخشی را شاهد خواهیم بود.

وی از افتتاح بخش دستگاه ام‌آر‌آی بیمارستان باقرالعلوم اهر در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با تکمیل محل استقرار دستگاه ام‌آر‌آی، این دستگاه مستقر و برای بیماران منطقه‌ی ارسباران خدمات‌رسانی می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر بابیان این‌که تعهد دانشگاه علوم پزشکی تبریز، افزایش تخت‌های بستری بیمارستان باقرالعلوم اهر تا ۵ سال آینده به ۲۵۲ تخت است، گفت: پیش‌بینی ما این است که تا آذرماه سال‌جاری تعداد تخت‌های بستری بیمارستان باقرالعلوم اهر به بالای ۲۴۵ تخت افزایش می‌یابد و دانشگاه علوم پزشکی تبریز در تامین تجهیزات پزشکی مورد نیاز این بیمارستان در سال‌جاری به بخشی از تعهدات خود عمل می‌کند.

میرزاپور با تاکید بر این‌که بیمارستان باقرالعلوم اهر به عنوان بیمارستان معین شهرستان‌های ارسباران به تجهیزات و امکانات بیشتر و به‌روزتر نیازمند است، خاطرنشان کرد: از زحمات، تلاش‌ها و همراهی مردم، مسئولان و کادر درمانی که در طول شش ماه گذشته از شیوع ویروس کرونا؛ سیستم بهداشت و درمان اهر را حمایت کردند قدردانی می‌کنم و جلوه ایثار و فداکاری که در دوران دفاع مقدس شاهد آن بودیم، دوباره در مقابله با کرونا متبلور شد.

وی یادآور شد: شهدای مدافع سلامت که در جریان مبارزه با ویروس منحوس کرونا به شهادت رسیدند گواه آن است که کادر درمان در تامین سلامت مردم از جان مایه می‌گذارند.