به گزارش خبرنگار اهرامروز، حسنعلی قهرمان‌فرد در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اهر، اظهار داشت: دوره چهارم شورای اسلامی شهر اهر از نظر عملکرد نسبت به دوره‌های قبلی فعالیت‌های قابل‌توجهی داشته‌، به‌طور مثال میدان شورا تا دوره‌های قبلی بدون هیچ عملیات عمرانی راکد مانده بود و اعضای شورا با تلاش‌ها و مکلف کردن شهرداری نسبت به اتمام این پروژه اقدام کرد درحالی‌که قبل بهره‌برداری از این پروژه به سیمای ورودی شهر اهر لطمه وارد می‌شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اهر با اشاره به اینکه تمامی ورودی‌ها و خروجی‌های شهر اهر از سمت کلیبر، مشکین شهر و تبریز ساماندهی شده، افزود: علاوه بر این‌ها ورودی شهر اهر از سمت چلپ وردی و جاده ورزقان، ردیف جداگانه در بودجه سال آینده مشخص‌شده تا این محور نیز ساماندهی شود.

وی ادامه داد: برخی از مسیرگشایی‌های شهر اهر از زمان شهرداران قبلی راکد مانده بود و عملیات مسیر گشایی در مسیرهای انصار به شهرک شیخ شهاب‌الدین اهری، شکلو، باغلارآراسی، جنب تالار زیتون، رسالت و چایکنار غربی و شرقی و سایر پروژه‌ها آغاز و راکد مانده بود که در این دوره از شورا پروژه‌های مسیر گشایی فوق اجراشده است.

قهرمان‌فرد ساماندهی و زیباسازی بازار میوه‌فروشان محله چایکنار را از دیگر اقدامات اعضای شورای اسلامی شهر اهر دانست، افزود: تنها آسفالت‌ریزی یک سال در دوره چهارم شورای اسلامی شهر اهر برابر ۵ سال دوره‌های قبلی بوده، آسفالت خیابان‌های سطح شهر اهر از جریان زلزله سال ۹۱ اهر، ورزقان و هریس شهروندان را با مشکل مواجه می‌کرد ولی با تلاش و همت اعضای شورا و شهرداری بخشی از مشکلات رفع شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اهر با ذکر این‌که از شهردار اهر خواسته‌شده تا عملکرد شهرداری را به شورای اسلامی شهر اهر ارسال کند، خاطرنشان کرد: امیدوارم شهردار اهر با تحویل سریع عملکرد شهرداری قدم‌های مؤثری در همکاری با شورا بردارد و پس از تکمیل عملکرد، در قالب کتابچه چاپ و در اختیار شهروندان قرار داده می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه مخالفان دوره چهارم شورای اسلامی شهر اهر از بدو آغاز به کار تاکنون علیه اعضای شورا حاشیه‌سازی کرده‌اند، یادآور شد: تاکنون موردی از توهین و اهانت اعضای شورا به همدیگر دیده نشده و اختلاف‌نظرها تنها در حیطه کاری بوده و اولویت اصلی ما تأمین آرامش و رفاه شهروندان اهری است.

قهرمان‌فرد تصریح کرد: حواشی اخیر اعضای شورای اسلامی شهر اهر به‌زودی به اتمام می‌رسد و ما همچنان به قوانین و مقررات پایبند هستیم، اگر تخلفی هم صورت گرفته که نگرفته پاسخگو هستیم، حکم سلب عضویت دو عضو شورای شهر اهر هنوز قطعی نیست و می‌توانند در زمان مشخص به‌حکم اعتراض کنند که امیدواریم سوءتفاهمات به‌زودی برطرف شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اهر بابیان اینکه تذکر به بنده تاکنون تنها یک‌بار از بابت استخدام نیروی انسانی توسط شهرداری اهر بوده، اضافه کرد: بنده تاکنون هیچ فردی را در شهرداری اهر استخدام نکرده‌ام و اگر نیروی انسانی هم وارد شده از طرف شهرداری بوده نه از طرف اعضای شورا، اگر فردی با امضاء اعضای شورای شهر اهر استخدام‌شده بنده پاسخگو هستم و تاکنون نفری از جانب اعضای شورا استخدام نشده و تمامی شایعات در این خصوص کذب محض است.

وی در ادامه افزود: تذکر کتبی صادرشده برای بنده از روی گزارشات نادرست و غرض‌ورزی و کینه‌توزی برخی از مخالفان بوده و بنده به‌عنوان خدمتگذار به دلیل تذکر کتبی‌ام عذرخواهی می‌کنم.

قهرمان‌فرد با تأکید بر اینکه اخراج ۹۶ نفر از کارکنان شهرداری اهر در آستانه عید نوروز اقدامی غیرمنصفانه است، اظهار کرد: چرا مسئولین ذی‌ربط قبل از اینکه به فکر اخراج ۹۶ نفر از کارکنان شهرداری اهر بیفتند به این فکر نکردند که آن‌ها را استخدام نکنند، خانواده این افراد چه گناهی دارند؟ که در آتش بی مدیریتی برخی‌ها بسوزند.

رئیس شورای اسلامی شهر اهر خاطرنشان کرد: از مسئولین شهرستان اهر خواهشمندیم در این خصوص با همدلی و همکاری به جهت حل مشکلات کارکنان شهرداری اهر قدم‌هایی بردارند تا ۹۶ خانواده در آستانه سال جدید متضرر نشوند.

وی با ذکر این‌که بنده برای جلوگیری از بیکار شدن ۹۶ نفر از کارکنان شهرداری اهر نهایت تلاش را در چهارچوب قوانین انجام خواهم داد، ادامه داد: بنده از طرف خانواده و کارکنان شهرداری اهر دست مسئولین را می‌بوسم تا مشکلات این افراد را حل‌وفصل کنند.

حسنعلی قهرمان فرد در پایان از آماده‌سازی شهر برای عید نوروز خبر داد و گفت: در حوزه خدمات شهری و زیباسازی نیز شهرداری اهر با آماده‌سازی سطح شهر، ساماندهی و زیباسازی ترمینال مسافربری، زیباسازی ورودی‌های شهر، نصب تابلوهای راهنمای گردشگر، تجهیز و ساماندهی سرویس‌های بهداشتی آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی خواهد بود.