به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در جلسه شورای زکات شهرستان اهر، انجام فریضه زکات را حائز اهمیت دانست اظهار داشت: در آیه‌های قرآن کریم به فریضه زکات توجه ویژه‌ای شده است و با توجه به اینکه زکات یکی از واجبات بوده توجه به انجام این فریضه واجب مهم است.

وی هدف از برگزاری جلسات شورای زکات و اقامه نماز را ترویج فرهنگ این دو اصل مهم عنوان کرد و افزود: کمیت برای ما مهم نیست بلکه آن چیزی که مهم به نظر می‌رسد عمل به واجبات از سوی مردم است و نظام مقدس جمهوری اسلامی صرفاً برای گذراندن زندگی دنیوی نیست بلکه اصل تشکیل نظام اسلامی دنیای اخروی است.

امام جمعه اهر با اشاره به اینکه زکات متعلق به مالک نیست بلکه حق مستمندان و مستضعفان است، ادامه داد: اگر کسی زکات اموال خود را پرداخت نمی‌کند فکر نکند که زرنگ بوده و زکات اش را نپرداخته است در حالی که نتیجه این اقدام همان فرد در ادامه نسل و زندگی شخصی همان فرد دیده خواهد شد.

حاجی‌زاده اضافه کرد: کسی که زکات خواری می‌کند در واقع حرام‌خواری کرده که در جامعه اثرات منفی به دنبال دارد به‌طوری که برخی از آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه که نمی‌توان ریشه آن‌ها یافت به همین مسائل بازمی‌گردد و هیچ‌کسی نمی‌تواند علل بروز آن ناهنجاری‌های اجتماعی را درک کند.

وی با انتقاد از اینکه به‌اندازه کالاهای خارجی چرا نباید دین اسلام و شرعیات نیز تبلیغ نشود، گفت: باید دین اسلام را با قراردادن در ویترین آن را تبلیغ کنیم و اگر بخواهیم جامعه‌مان اصلاح شود چرا نباید با ریشه‌یابی به اصل قضیه پرداخت کنیم در حالی که متأسفانه اصل قضایا رها شده و به فرعیات توجه می‌شود.

امام جمعه اهر یکی از وظایف اصلی شورای زکات شهرستان را ترویج عمل به واجبات زکات ذکر کرد، بیان داشت: فضای مجازی که امروزه زندگی مردم را پر از مسائل بی‌معنا کرده جای خالی ترویج واجبات علی‌الخصوص زکات و نماز در فضای مجازی احساس می‌شود ولی می‌شد که نسبت به ترویج این دو اصل واجب در فضای مجازی نیز ترویج شود.

انتهای پیام/