به گزارش خبرنگار اهرامروز، رحیم عبدالهی در جلسه حمایت از تولید و بررسی مشکلات معادن شهرستان اهر در حوزه دستگاه قضایی از ورود دستگاه قضایی شهرستان به رفع موانع تولید خبر داد، اظهار داشت: با توجه به مشکلات اقتصادی که گریبانگیر مردم و واحدهای تولیدی و صنعتی شده است و اختیارات دستگاه قضایی به حدی بوده که اگر مدیر واحد تولیدی دارای پرونده قضایی و مشکل باشد به جهت جلوگیری از تعطیلی آن واحد تولیدی؛ دادستان یا رئیس حوزه قضایی تصدی واحد تولیدی را می‌تواند بر عهده بگیرد.

دادستان عمومی و انقلاب اهر افزود: دستگاه قضایی شهرستان اهر تحت هیچ شرایطی اجازه نمی‌دهد تا مشکلات باعث تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی شود و به تبع آن کارگران آن واحدها بیکار شوند.

وی به نقش دستگاه قضایی شهرستان اهر در ممانعت از راکد شدن تعدادی از معادن اشاره کرد و گفت: معادن انجرد، مزرعه و زگلیگ مشکلات بسیار بزرگی داشت که با ورود دستگاه قضایی و مسیئولان شهرستانی از رکود آن جلوگیری و چرخه تولید و اشتغال بازگدانده شد.

عبدالهی از تشکیل خانه معادن در شهرستان اهر خبر داد، یادآور شد: با توجه به تعدد معادن و کثرت فعالان معدنی؛ تشکیل خانه معادن در شهرستان اهر ضروری است تا رفع مشکلات معادن از طریق این خانه معدنی پیگیری شود و در کنار آن دستگاه قضایی نیز حضور موثری خواهد داشت.

دادستان عمومی و انقلاب اهر بابیان این‌که موانع تولید و مشکلات معادن شهرستان اهر از طریق دستگاه قضایی احصاء و جهت پیگیری به دادگستری آذربایجان شرقی ارجاع می‌شود، گفت: اکثر معادن با معارضین درگیر هستند و دستگاه قضایی شهرستان اهر در این میان وظیفه دارد تا حق و حقوق طرفین یعنی مالک معادن و مالک اراضی در محدوده معادن را در نظر می‌گیرد.

وی همچنین از حل مشکل مدیریتی در معادن مس مزرعه و معدن طلای زگلیگ با ورود دستگاه قضایی شهرستان اهر خبر داد، اضافه کرد: حمایت از معدن‌کاران در شهرستان اهر را نه در حد حرف؛ بلکه در عمل نیز ثابت کرده‌ایم و تا جایی که ممکن است از معدن‌کاران حمایت کرده و می‌کنیم و اگر در هر پرونده‌ای که لازم بود به جای محکومیت‌های سنگین؛ ارفاقاتی را نیز لحاظ کردیم.