محمد اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار اهرامروز با اشاره به خلاصه‌ای از عملکرد جهاد کشاورزی اهر در سال گذشته، اظهار داشت: یکی از اقدامات جهاد کشاورزی تعیین کارشناسان پهنه‌بندی در روستاها بوده، در این زمینه ۱۵ اکیپ پهنه به‌منظور ارائه خدمات آموزشی، ترویجی و فنی به بهره‌برداران بخش کشاورزی در تمامی روستاهای این شهرستان حضور می‌یابند.

وی ساماندهی، پشتیبانی و تجهیز مراکز جهاد کشاورزی را نقطه تماس با کشاورزان، دامداران، باغداران شهرستان اهر عنوان کرد و افزود: همچنین با حضور ۱۳۸ مفر از بهره‌برداران بخش کشاورزی سایت‌هایی در زمینه آموزشی، ترویجی، باغبانی، دام سنگین و سایت جامع الگویی گندم دیم سال گذشته در اهر تشکیل یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر از برگزاری ۱۱۰ مورد کلاس‌های آموزشی ترویجی به بیش از ۲ هزار و ۵۵۰ نفر از کشاورزان طی سال گذشته در این شهرستان خبر داد، گفت: علاوه بر این کارگاه‌های آموزشی، ۱۶ مورد کلاس آموزشی مهارتی برای ۶۶۰ نفر از بهره‌برداران برگزار کرده‌ایم.

اسدی ادامه داد: ۱۲ مورد دوره‌های آموزشی آشنایی با تب مالت، پرورش قارچ خوراکی، بهداشت کشاورزی، کارآفرینی، خلاقیت، بازاریابی و کسب‌وکار برای ۶۴۱ نفر از زنان روستایی در طول سال گذشته برگزار شده است.

وی بابیان اینکه ۱۵ جلسه توجیهی به‌منظور انتخاب زنان تسهیلگر روستایی و انتخاب ۴۰ زن تسهیلگر از دیگر فعالیت‌های جهاد کشاورزی اهر در سال گذشته بود، گفت: ۹ مورد بانک ایده و آموزش زنان روستایی در زمینه‌های کشت گیاهان دارویی، تهیه عرقیات گیاهی و پرورش زنبورعسل و بسته‌بندی محصولات کشاورزی برای ۱۸۰ نفر تشکیل‌شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر همچنین از تشکیل همیاران کشاورزی طی سال گذشته در ۱۶۰ روستای این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: طی سال گذشته یک هزار و ۷۲۴ نفر از مددجویان و زندانیان زندان اهر از آموزش‌های مهارتی پرورش زنبورعسل، گاو شیری و زراعت غلات بهره‌مند شده‌اند.

انتهای پیام/