عکس‌های مصطفی قربان موحد و زهرا جعفری، زوج هنر عکاسی اهر که با تصویربرداری از بیماری تب برفکی در روستاهای شهرستان اهر، که موجب بروز خسارت و تلفات سنگینی برای روستائیان در سال ۹۵ شده بود در جشنواره سراسری بیطار که در مهرماه امسال با مشارکت سازمان‌های دامپزشکی، صدا و سیما، و سازمان سینمای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور در تهران برگزار شده بود مصطفی قربان موحد خبرنگار خبرگزاری ایسنا نفر اول بخش ویژه جشنواره و زهرا جعفری از برگزیدگان بخش حرفه‌ای تک عکس  را به خود اختصاص داده بود طی مراسمی ویژه در گردهمایی مدیران روابط عمومی دامپزشکی منطقه چهار کشور که در تبریز برگزار شد با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، در این مراسم مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی گفت: عکاسان هنری و خبری تلاش‌های حوزه دامپزشکی را با هنر خود ماندگار و جاودانه کرده‌اند.

امیرحسین بهداد ضمن قدردانی از هنرمندان برگزیده منتخب استان آذربایجان شرقی در جشنواره بیطار گفت: هنر عکاسی یکی از هنرهای منحصربه‌فرد جامعه بوده که تمام رویدادها و حوادثی را که در جامعه رخ می‌دهد به‌صورت هنرمندانه ماندگار کرده و آن را جاودانه می‌کند در حالی که شاید برای مردم عادی آن حوادث و رویدادها تنها در یک‌لحظه بوده و دیگر فراموش خواهند کرد که عکاسان حرفه‌ای و خبری این لحظه‌ها را ماندگار می‌کنند.

وی افزود: یک عکاس می‌تواند تمام دردها و زیبایی‌ها را آن‌گونه که است به تصویر کشیده و به نمایش بگذارد همچنان که در زلزله و حوادث دیگر در کشور این‌گونه بوده و باعث انتقال دردها و زیبایی‌های حوادث به دیگران نیز می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان تأکید کرد باید ارتباط خود را با هنرمندان و عکاسان بیشتر کنیم چراکه عکاسان و هنرمندان عرصه فرهنگ و هنر هستند که با به تصویر کشیدن تلاش‌ها و فعالیت‌های دامپزشکانی که مثل شمع می‌سوزند و به دیگران سلامتی و بهداشت در جامعه شهری، روستایی و عشایری ترویج می‌دهند.

بهداد حرفه دامپزشک را در حرفه‌های حساس و در عین حال بسیار مهم عنوان کرد و افزود: باید در شناساندن این حرفه در جامعه تلاش نمائیم و یکی از راه‌های آن ارتباط بیشتر با هنرمندان عکس، فیلم و فرهنگ می‌باشد می‌توانند با، دید و روش متفاوتی تلاش‌ها، زحمات، سختی‌های حرفه دامپزشکی را به مخاطبان و جامعه انتقال خواهند داد.

مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بسیاری از بیماری‌ها از جمله، تب مالت، سل، هاری و غیره که بیماری مشترک انسان با دام هستند بسیار کاهش‌یافته یا تحت کنترل می‌باشند که این امر مدیون تلاش‌های بی‌ادعا و بی‌وقفه حوزه دامپزشکی بدانیم که با کمترین امکانات و در سخت‌ترین مناطق روستایی و شهری به این مهم دست‌یافته‌ایم.

وی افزود: نباید فراموش کنیم که بیش از ۱۷۰۰ نوع عامل بیماری‌زا که بیش از ۸۳۰ عامل آن‌که در حدود ۴۹ درصد می‌شود از طریق حیوانات به انسان منتقل می‌شوند که در نوع خود رقم قابل‌توجهی می‌باشد.

در پایان این مراسم از مصطفی قربان موحد خبرنگار خبرگزاری ایسنا و نفر اول بخش ویژه جشنواره تخصصی فیلم و عکس سراسری بیطار در بخش تک عکس و زهرا جعفری، آرزو دهناد، سیده مریم یوسفی و محمدحسین عبداله‌زاده برگزیدگان بخش تک عکس و سید محمد هادی موسوی برگزیده بخش تک عکس و فیلم تجلیل شد.

انتهای پیام/