به گزارش اهرامروز، جلسه علنی شورای شهر اهر که با حضور تمامی اعضاء شورا، شهردار و برخی از نیروهای تعدیل شده شهرداری با حواشی و تنش های جالبی برگزار شد.

راضیه عباسی معروفان، سخنگوی شورای شهر اهر ضمن انتقاداتی از شهرداران قبلی گفت: شهردار فعلی اهر با مدیریت صحیح مقداری از بدهی های گذشته را پرداخت کرده و خوشبختانه حقوق عقب افتاده ای مانند شهرداری های دیگر شهر ها در اهر وجود ندارد ولی باید این را در نظر گرفت که شهرداری اهر در شرایط بحرانی به مهندس امید تحویل داده شد.

صمد علی اکبرزاده اهری، رئیس شورای شهر اهر نیز در ادامه گفت: نیروهایی که طی سال های گذشته به شهرداری وارد شده اند بدون گزینش جذب شده و نامه ها و ابلاغیه های زیادی بابت تعدیل این نیروها از سوی استانداری به فرمانداری و شورای شهراهر واصل شده ولی فعلا حدود ۸ ماه در مقابل آنها به نحوی ایستادگی شده است.

در ادامه جلسه راضیه عباسی معروفان خطاب به ۳ نفر از اعضای شورای شهر اعلام کرد “فقط شماها مصوبه تعدیل نیروهای مازاد شهرداری را امضاء کردید” که بعد از این سخنان جلسه به تنش کشیده شد و بین اعضای شورا درگیری لفظی صورت گرفت.

بهبود جعفری در واکنش به سخنان راضیه عباسی معروفان، این اضهارات را کذب خواند و گفت: بر اساس تصمیم تمامی ۷ عضو شورای شهر اهر در خصوص تعدیل نیروهای مازاد شهرداری، مصوب شده به تدریج و به صورت زمان بندی شده تعدیل شوند.

ابوالفضل بابایی دایلاری در این خصوص گفت: طبق نامه های وصول شده استانداری که حدود ۷ مورد می باشد، تمامی اعضا به همراه شهردار تصمیم گرفتند نیروهای مازاد شهرداری را بر اساس زمان قرارداد و افراد دارای سابقه کار کمتر به تدریج تعدیل شوند.

علی اکبرزاده اهری نیز در ادامه گفت: با توجه به نامه های استانداری، خطاب به شهردار اهر آمده است اگر این دستورالعمل ها در خصوص تعدیل نیروها اجرا نشود، برخورد قانونی صورت خواهد گرفت که شهردار نیز بایستی به این ابلاغیه ها طبق قانون عمل نماید.

شهردار اهر که بعد از این سخنان به جلسه شورا وارد شد، گفت: افرادی که اخیرا تعدیل شده اند باید متوجه بشوند که بدون آزمون و گزینش طی سال های گذشته جذب شده اند و شهرداری تعهدی در ادامه کار آنها ندارد.

کمال امید همچنین خاطر نشان کرد: شهردار اهر علی رغم اینکه به نیروهای مازاد نیازی ندارد، اعتبار کافی نیز ندارد ولی در این فصل به برخی از نیروها نیاز داریم که اگر میخواهند کار کنند می توانند در بخش فضای سبز شهر فعالیت خودشان را ادامه دهند.

وی با اعلام اینکه با توجه به وضعیت بیکاری در شهر باید تعدیل نیروها به صورت سنجیده عمل شود تا مشکل امنیتی به وجود نیاید، گفت: قبل از هرگونه از اقدام تصمیم جمعی با شورای شهر گرفته شده که تمامی نیروهای مازاد طیق ابلاغیه ها تعدیل شوند و با توجه به اینکه افراد تعدیل شده اخیر نیز هم شکایت کرده اند و هم درخواست های غیر معقولی دارند، نمیتوانیم این افراد را دوباره به کار بگیریم.

شهردار اهر در پایان سخنان خود در خصوص ادامه روند تعدیل نیروها گفت: با صلاحدید امنیت شهر و شهرستان، نیروهای مازاد شهرداری که طبق نامه های استانداری ابلاغ شده است، به تدریج تعدیل خواهند شد و همچنین نیروهایی که تن به کار نمی دهند و کارایی ندارند نیز تعدیل می شوند.

گفتنی است در پایان جلسه طبق اعلام رئیس شورای شهر اهر مقرر شد با توجه به نیاز شهرداری برای نیروی خدماتی در قسمت فضای سبز، کارگزینی با دعوت از افراد تعدیل شده اخیر در صورت موافقت آنها فعلا در این قسمت به کارگیری شوند.