به گزارش خبرنگار اهرامروز، زاهد محمودی در جلسه تودیع و معارفه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر ضمن تبریک میلاد حضرت علی (ع) و سال جدید اظهار کرد: شهرستان اهر ازلحاظ فرهنگی، هنری و ادبی غنای بسیار بالایی داشته و همواره در استان موردتوجه صاحب‌نظران این عرصه‌ها بوده است.

وی بابیان اینکه مهدی زارعی رئیس سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر عملکرد بسیار خوبی در این مجموعه داشته است گفت: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هر شهرستان باید متولی سیاست‌های دولت در حوزه فرهنگ و هنر بوده و با همکاری سایر ادارات و نهادها، فعالیت‌های این عرصه را به‌پیش ببرد.

فرماندار شهرستان اهر با اشاره به اینکه شهرستان اهر ازنظر برگزاری جشنواره‌ها فرهنگی و هنری جزو شهرستان اهر برتر است عنوان داشت: جشنواره‌های تئاتر کوتاه ارسباران، عکس و شعر که در شهرستان اهر برگزار می‌شود فرصتی برای ارتقاء و توسعه فرهنگی شهرستان است که دولت نیز در این زمینه تمام تلاش خود را انجام می‌دهد.

محمودی ضمن آرزوی موفقیت برای الیاس ممی پور سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر، توسعه مباحث فرهنگی و هنری شهرستان را از سیاست‌های دولت عنوان کرد و گفت: رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر نیز باید با همکاری با تمامی ادارات و دستگاه‌ها فعالیت‌های فرهنگی شهرستان را بیش‌ازپیش به جلو ببرد.

 

تمام تلاش خود را در راستای اعتلای مباحث فرهنگی و هنری منطقه انجام دادم

مهدی زارعی رئیس سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر نیز ضمن تشکر از تمامی کسانی که وی را در طول مدت مدیریت این مجموعه یاری کردند اظهار کرد: بنده از سال ۹۳ افتخار حضور و خدمتگزاری به مردم و هنرمندان عزیز شهرستان اهر را داشتم و تمام تلاش خود را در راستای اعتلای مباحث فرهنگی و هنری منطقه انجام دادم.

وی بابیان اینکه باوجود محدودیت‌ها و تنگناهای مالی توانستیم مجتمع فرهنگی شهرستان اهر را پس از زلزله سال ۹۱ مجدداً راه‌اندازی کنیم گفت: با حمایت‌های دکتر صفی پور مدیرکل وقت و معاون فرهنگی و هنری اداره کل، با استفاده از منابع داخلی مجتمع فرهنگی شهرستان اهر راه‌اندازی و در اختیار اهالی فرهنگ و هنر و سایر مراسمات شهرستانی قرار گرفت و بخش پلاتو نیز با تجهیزات ویژه در شرف افتتاح است.

رئیس سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر به فعالیت انجمن‌های فعال نمایش، عکاسی، هنرهای تجسمی و ادبی اشاره کرد و عنوان داشت: انجمن خوشنویسان در حال انجام امور مربوط و آغاز فعالیت است و برنامه ایجاد چند انجمن جدید نیز در حال پیگیری است که در آینده نزدیک فعالیت خود را آغاز خواهند نمود.

زارعی ضمن تشکر از همکاری صمیمانه امام‌جمعه، فرماندار و سایر مسئولین در دوران مسئولیت خود در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر ابراز داشت: آقای ممی پور مسئول جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر نیز از همکاران باسابقه و کار بلد این مجموعه است که برای وی نیز آرزوی توفیق و موفقیت روزافزون دارم.

 

 

برنامه‌ریزی‌ برای تشکیل انجمن‌های خوشنویسی، اهالی قلم و موسیقی

الیاس ممی پور سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر نیز ضمن تشکر از فرماندار شهرستان و معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی اظهار کرد: امیدوارم با کمک و همکاری مسئولان شهرستانی و استانی و راهنمایی‌های آقای زارعی بتوانیم برنامه‌های فرهنگی شهرستان را مانند سنوات گذشته به‌پیش ببریم.

وی به برنامه‌های خود در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر اشاره کرد و گفت: برای تشکیل انجمن‌های خوشنویسی، اهالی قلم و موسیقی برنامه‌ریزی‌شده و با توجه به ظرفیت‌های موجود در منطقه این امر محقق خواهد شد.

سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر با اشاره به ادامه بازسازی مجتمع فرهنگی شهرستان عنوان کرد: تعدد نمایشگاه‌ها در شهرستان اهر وجود یک نگارخانه را ضروری می‌سازد که این امر نیز در برنامه‌های این مجموعه قرار دارد.

 

لازمه بقا و دوام برنامه‌های فرهنگی تشکیل و تقویت تشکل‌ها و انجمن‌ها هنری است

علی محرمی معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه اظهار کرد: ظرفیت فرهنگی و هنری شهرستان اهر و منطقه ارسباران بسیار بالا است و استعدادهای درخشان گذشته و امروز مبین این امر است.

وی بسترسازی و هماهنگ کردن نیروها و استعدادهای هنری را یکی از وظایف حوزه فرهنگ و هنر و برنامه‌های محوری دولت عنوان کرد و گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نباید مجری برنامه باشد باید بستر و زمینه را برای  هنرمندان و اهالی هنر آماده سازد تا خود آنان در قالب تشکل‌ها و انجمن‌ها اقدام به برگزاری این برنامه‌ها نمایند.

محرمی لازمه بقا و دوام برنامه‌های فرهنگی را در تشکیل و تقویت تشکل‌ها و انجمن‌ها هنری دانست و ابراز داشت: اگر هنرمندان و اهالی فرهنگ برای برگزاری مراسمات و جشنوارهای فرهنگی و هنری پیش‌قدم شوند دیگر این برنامه‌ها قائم به اشخاص و ادارات نخواهد بود و برای همیشه دوام و قوام‌یافته و به یک مطالبه عمومی تبدیل می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ضمن تقدیر از هنرمندان شهرستان اهر گفت: به جرأت می‌توان گفت اولین جشنواره ای که صفر تا صد آن به دست مردم و هنرمندان برگزار شد جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر (ارسباران) بود برگزاری جشنواره‌ها در این شکل باعث تداوم آن می‌شود که یکی از سیاست‌های اصلی دولت در این عرصه نیز همین است.

وی با اشاره به برخی فعالیت‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر نیز اشاره کرد عنوان داشت: بازسازی مجتمع فرهنگی و بازگشایی سینما قدس اهر پس از ۱۸ سال ازجمله فعالیت‌های عمرانی در این شهرستان بود همچنین ظهور و اعطای مجوز به چندین آموزشگاه فرهنگی و هنری در سال‌های اخیر نشان از فعالیت و علاقه‌مندی مردم این منطقه به فرهنگ و هنر است.

محرمی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از مهدی زارعی رئیس سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر برای الیاس ممی پور سرپرست جدید اداره ابراز موفقیت نمود.

 

 

 

لازم به ذکر است؛ طی حکمی از سوی محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی الیاس ممی پور به‌عنوان سرپرست جدید این اداره در اهر معرفی شد.

 

همچنین مهدی زارعی رئیس سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر نیز به ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جلفا معرفی شد.