به گزارش اهرامروز، رضا علیزاده در جمع خبرنگاران بابیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی طی سال های گذشته بر جلوگیری از خام فروشی و ایجاد اشتغال تاکید کرده اند، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در نام گذاری شعار هر سال که مبنای آن اقتصادی است تاکید کرده اند اگر دشمن بخواهد ضربه ای به ایران وارد کند آن ضربه را از ناحیه اقتصادی وارد می سازند.

وی افزود: در حال حاضر در شرایط یک خنگ تمامی عیار اقتصادی قرار گرفته ایم و سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و کارگران هستند.

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس ادامه داد: نباید به حتی یک اشتغال زایی تنها به عنوان اشتغال نگاه کنیم در حالی که هر اشتغال یک پروژه عظیم است.

علیزاده با اشاره به اینکه پیگیری های تمامی مسئولان استانی در اجرای طرح های توسعه ای مجتمع معدن مس سونگون ورزقان منتج به نتیجه شده است، گفت: با تکمیل طرح های توسعه معدن مس سونگون با قاطعیت از خام فروشی جلوگیری می کنیم.

وی تصریح کرد: با احداث کارخانه ذوب مس؛ کنسانتره مس به شمش تبدیل می شود و حال که شاهد انتقال کنسانتره مس به کشور چین یا سایر استان ها بودیم دیگر از خام فروشی ممانعت و خیر و بروکت مس سونگون به طور کامل شامل حال استان آذربایجان شرقی خواهد شد.

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس، تاسیس شهرک صنعتی و تخصصی مس در ورزقان را گامی ارزشمند در تکمیل فرآیند محصولات نهایی مس ذکر کرد، گفت: تاسیس شهرک صنعتی و تخصصی مس و اجری فازهای توسعه معدن مس سونگون موجب می شود تا زنجیره محصولات مسی در ورزقان تکمیل و نهایتاً شاهد رونق اشتغال و ایجاد درآمد در استان خواهیم بود.

بزرگراه ورزقان – خواجه ۵۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

حسن یحیوی، فرماندار شهرستان ورزقان با تاکید بر اینکه بزرگراه ورزقان – خواجه یکی از مطالبات به حق مردم شهرستان ورزقان است، اظهار داشت: تاکنون مجتمع مس سونگون برای احداث بزرگراه ورزقان – خواجه بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده و در حال حاضر ۵۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی از افتتاح ۹ کیلومتر از بزرگراه ورزقان – خواجه در هفته دولت سالجاری خبر داد، افزود: در حال حاضر در بزرگراه ورزقان – خواجه سه پیمانکار مشغول به فعالیت هستند.

فرماندار شهرستان ورزقان اضافه کرد: با تکمیل بزرگراه ورزقان – خواجه انتقال مواد تولیدی معدن مس سونگون به سایر نقاط کشور تسهیل و زمینه حضور سرمایه گذاران در ورزقان فراهم می شود.