به گزارش خبرنگار اهرامروز، حسین حاتمی در بازدید از سد پیغام شهرستان کلیبر با اشاره به این‌که تعلل در احداث سد پیغام و اعتراضات به حق عموم مردم را پیگیری می‌کنم، اظهار داشت: تأخیر در تکمیل سد پیغام کلیبر واقعاً به مایه شرمساری تبدیل شده است.

وی افزود: وزارت نیرو، شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی و مسئولان محلی باید از بابت عدم تکمیل سد پیغام از مردم کلیبر عذرخواهی کنند و ۲۱ سال است که سد پیغام بلاتکلیف مانده است.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه سد پیغام نه کارفرما و نه پیمانکار کاربلد ندارد و تنها مردم کلیبر از بابت تأخیر و تعلل در احداث سد پیغام تحت فشار هستند و از نظر تأمین آب شرب هم مشکل زیادی دارند.

حاتمی بر لزوم تعیین تکلیف سد پیغام تأکید کرد و گفت: وزارت نیرو و شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی بایستی رسماً اعلام کنند که تصمیمی به تکمیل سد پیغام دارند یا خیر؛ اگر تصمیمی ندارند بساط را جمع کنند تا مردم بدانند که سد پیغام دیگر احداث نمی‌شود.

وی تصریح کرد: مردم کلیبر، ۲۱ سالی می‌شود که در انتظار تکمیل سد پیغام هستند تا شاید از مشکلات تأمین آب کشاورزی و شرب رهایی یابند و اینکه سد بلاتکلیف مانده نشان می‌دهد که پیمانکار قوی نیست و یا اینکه اهداف دیگری دارند.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که خسارت احداث سد پیغام به کشاورزان یقیناً بیش از منافعی است که شاید سال‌های آینده داشته باشد، گفت: همراه با مردم تکلیف سد پیغام کلیبر را از مسئولان مطالبه می‌کنیم و اگر توان تکمیل سد را ندارند از مسئولیت کناره‌گیری کنند.

حاتمی خاطرنشان کرد: پروژه‌ای که در ۲۱ سال احداث نشود و مسئولان در قبال این تعلل و تأخیر نتوانند پاسخگو باشند بایستی کنار بروند، نمی‌شود حق و حقوق قانونی مردم را نادیده گرفت و جوابگو نشد.

انتهای پیام/