به گزارش اهرامروز، سعید شبستری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: از این تعداد ۹ نفر در حوزه انتخابیه اهر و هریس و پنج نفر نیز در حوزه انتخابیه مراغه و عجب شیر ثبت نام کرده اند که همگی این افراد مرد هستند.

وی ادامه داد: نام نویسی از داوطلبان انتخابات میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح امروز آغاز و به مدت هفت روز ادامه می یابد.

شبستری گفت: استعلام ثبت نام کنندگان از ۹ تا ۱۸ اسفند ماه انجام می شود و هیات های اجرایی نیز از تاریخ ۱۵ تا ۲۴ اسفند ماه مسئولیت بررسی پرونده های رسیده را برعهده خواهند داشت.

وی اظهار کرد: اسامی رد صلاحیت شدگان نیز در ۲۵ اسفند ماه جاری به افراد ابلاغ می شود و آنها فرصت دارند ظرف مدت چهار روز از تاریخ ۲۶ تا ۲۹ اسفند ماه اعتراض خود را به هیات نظارت اعلام کنند.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی افزود: صلاحیت کاندیداها توسط هیات نظارت از ۳۰ اسفند ماه جاری تا ۱۹ فروردین ماه سال ۱۳۹۶ اعلام می شود.

وی ادامه داد: کاندیداهای رد صلاحیت شده فرصت دارند از ۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۶ اعتراض خود را به شورای نگهبان اعلام کنند.

شبستری خاطرنشان کرد: ۱۹ اردیبهشت ماه سال آینده اسامی قطعی نامزدها اعلام و ۲۰ اردیبهشت ماه با انتشار آگهی اسامی نهایی کاندیداها اعلام عمومی می شود.

وی افزود: انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۹ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۶ برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، انتخابات میان ‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات ریاست‌ جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در چهار حوزه اصفهان، مراغه، اهر و بندرلنگه در روز ۲۹ اردیبهشت ۹۶ برگزار می‌ شود.

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اهر- هریس از سوی هیات نظارت باطل شد.

انتخابات مجلس دهم در حوزه انتخابیه مراغه- عجب شیر نیز به دلیل فوت منتخب مردم این حوزه در تصادف رانندگی به میان دوره ای کشیده شد.

آذربایجان شرقی با حدود سه میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت ، ۲۲ شهرستان و ۴۵ بخش در مجموع ۱۹ کرسی در خانه ملت دارد که از این تعداد ۲ کرسی به حوزه های انتخابیه مراغه – عجب شیر و اهر-هریس اختصاص دارد.

انتهای پیام/