به گزارش خبرنگار اهرامروز، بیت‌الله عبدالهی در جلسه شورای عشایر شهرستان اهر که در روستای بالدران برگزار شد، با اشاره به اینکه قطعاً پیگیر مشکلات قشر عشایر خواهم بود اظهار داشت: در کشور کمترین هزینه برای جامعه عشایری است و از اینکه بتوانم گره از مشکلات جامعه عشایری زحمت‌کش و بی توقع باز کنم افتخار می‌کنم.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس واردات گوشت از دیگر کشورها را برای کشورمان عیب بزرگی دانست، ادامه داد: عشایر غیر از تولید گوشت و لبنیات و کمک به حرکت چرخ‌های اقتصادی کشور زحمت دیگری برای نظام ندارند.

وی بابیان اینکه بنده به ایجاد صنایع بزرگ و کوچک خانگی اعتقاد دارم، گفت: گاهاً با سرمایه‌گذاری یک‌میلیاردی تنها برای یک نفر اشتغال ایجاد می‌شود درحالی‌که در صنایع کوچک نیز شاهدیم که با خلاقیت و نوآوری فقط با ۳۰ میلیون تومان سرمایه در بخش مشاغل خانگی برای سه نفر اشتغال ایجادشده است.

عبدالهی افزود: جامعه عشایری به لحاظ سختی شرایط زندگی و کار مظلوم‌تر از روستائیان هستند به‌طوری که بخش عمده گوشت و لبنیات کشور توسط عشایر تولید می‌شود اما متأسفانه برخی‌ها درک درستی از اهمیت عشایر ندارند و نه به خانه‌های میلیاردی نیاز دارند نه چیز دیگر، بلکه کسانی که در رفاه‌اند از سختی‌های زندگی عشایر بی‌خبر هستند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس با انتقاد از اینکه هر مدیر و یا مسئولی که در رفاه باشد از مسائل و مشکلات مردم درک خوبی نخواهد داشت، بیان کرد: اگر مسئولی بخواهد گره از مشکلات مردم به‌خصوص عشایر باز کند باید شناخت کافی نداشته باشد و این شناخت را در کتاب نمی‌توان یافت بلکه لمس مشکلات و تلاش برای رفع آن موارد و خصوصیاتی است که مردم از مدیر و مسئول انتظار دارند.

وی اضافه کرد: بحث‌های اصلی بنده ورود به مسائل بزرگراه اهر – تبریز و معادن شهرستان‌های اهر و هریس بوده و به این موضوع معتقدم که اگر نتوانیم کاری که امروز می‌توانیم انجام دهیم انجام ندهیم فردا شاید برای انجام آن دیر شده باشد و از طرفی به مسائل شخصی کمی کمتر ورود پیدا کرده‌ام.

عبدالهی با تأکید بر اینکه به مناسبت سالگرد زلزله ۲۱ مردادماه قصد داشتم در صحن علنی مجلس سخنرانی کنم اما نوبت به بنده نرسید و از وقت دیگر نمایندگان استفاده کردم، تصریح کرد: بحث دیگر مشکل مردم در بازپرداخت اقساط وام‌های زلزله است و مردم شهرستان‌های اهر و هریس به دلیل نبود درآمد در بازپرداخت اقساط وام زلزله با مشکل جدی مواجه شده‌اند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس بیان داشت: از کسانی که به بنده در انتخابات رأی داده و نداده‌اند سپاس گذارم و از اینکه از هشت صبح تا ۱۲ شب‌کار می‌کنم برای خود افتخار می‌دانم.

وی با ذکر اینکه برای کار جهت رفاه و آسایش مردم مسئولان نباید بترسند، اما متأسفانه برخی از مسئولان هراس دارند، گفت: اگر مسئولی در این کشور درست و در راه رضای خداوند کار کند برایش اتفاق خاصی نمی‌افتد و اگر کسی به بیت‌المال دست‌درازی نکند معمولاً به‌جایی نمی‌رسد به طوری که ذاتاً با افرادی که به اموال مردم چشم دوخته‌اند شخصاً مقابله می‌کنم این‌طور نیست که افراد متخلف برخورد نشود، در واقع در کشور تنها با کسانی برخورد می‌شود که تخلف شخصی داشته‌اند.

عبدالهی ادامه داد: در سالی که مقام معظم رهبری آن را سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نام‌گذاری کرده‌اند، باید مسئولین به این فکر باشند که چه‌کاری برای تولید و اشتغال انجام داده‌اند، متأسفانه برخی از مدیران با نگاه به قوانین دست و پا گیر سازمان خود می‌گویند ما نقشی در اقتصاد مقاومتی نداریم درحالی‌که این‌گونه مدیران نمی‌دانند که اصل وجود آن‌ها در مدیریت چیست چه برسد که رفع موانع تولید، اگر صادقانه بگوییم گذاشتن سنگ به‌جای این افراد بر روی صندلی آن‌ها تأثیر بیشتری دارد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس با اشاره به اینکه شهرستان‌های اهر و هریس در حوزه‌های صنعتی از جمله خودروسازی، فولاد و غیره محروم واقع‌شده‌اند، ابراز داشت: عمده وقت این شهرستان‌ها در بخش معادن خلاصه می‌شود و اگر نتوانیم مشکلات این حوزه را حل کنیم نمی‌توانیم بگوییم که برای رفع مشکلات مردم مؤثر هستیم.