به گزارش خبرنگار اهرامروز، قادر رمضان‌پور در آیین تودیع و معارفه مدیر آموزش و پرورش شهرستان اهر که با حضور معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش آذربایجان شرقی برگزار شد، اظهار داشت: از مردادماه سال ۹۷ که مسئولیت در آموزش و پرورش را قبول کردم در پروژه مهر بین ۳۹ منطقه و نواحی توانستیم رتبه چهارم را کسب کنیم و در سال گذشته به رتبه دوم استانی ارتقاء پیدا کردیم و امسال نیز به حول قوه الهی به رتبه نخست استانی در اجرای پروژه مهر دست یافتیم.

وی افزود: در سال‌تحصیلی گذشته ۱۲ نفر در المپیاد قبولی داشتیم که قبل از آن هم رکورد آموزش و پرورش اهر در حدود ۵ نفر بود و امسال نیز به همت معلمان؛ ۱۶ نفر در المپیاد قبولی داشتیم برای اولین‌بار نیز یکی از دانش‌آموزان به المپیاد زیست کشوری راه یافته که برای آموزش و پرورش اهر موفقیتی بزرگ است.

مدیر سابق آموزش و پرورش اهر بابیان این‌که آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرستان اهر توانست رتبه موفق را در گروه‌های آموزشی کسب کند، گفت: امسال در مقطع تحصیلی متوسطه اول و دوم ۵۶ رتبه برتر توسط دانش‌آموزان کسب شد که در متوسطه اول رتبه نخست و متوسطه دوم در رده دوم استانی قرار گرفتیم.

رمضان‌پور اضافه کرد: پژهشسرای خیام اهر ۵ سالی است که رتبه نخست استانی را کسب می‌کند با این حال سعی‌مان بر این بود تا مکانی در خورشان این پژهشسرا تعلق یابد؛ امسال در کنکور سراسری ۳۰ نفر رتبه زیر هزار، ۸۰ نفر رتبه زیر ۳۰۰۰ و ۴ نفر رتبه زیر یک‌صد داشتیم که از مجموع کنکوری‌های اهر ۲۶ نفر در رشته پزشکی، ۶۵ نفر از دانشگاه فرهنگیان، ۳۶ نفر در رشته‌های پیراپزشکی، ۱۵۰ نفر در رشته‌های مهندسی و … قبولی داشتیم.

وی تصریح کرد: از سال گذشته رشته معارف اسلامی را ایجاد کردیم و از طرفی تمامی اقدامات پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان شهرستان اهر را انجام دادیم ولی به دلیل شیوع ویروس کرونا؛ تحصیل دانشجویان در دانشگاه فرهنگیان به صورت مجازی و از طریق تهران پیگیری می‌شود که با فروکش کردن تب کرونا؛ قطعاً دانشگاه فرهنگیان اهر به صورت حضوری فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

مدیر سابق آموزش و پرورش اهر از احداث ۲۶ کلاس درس توسط خیرین مدرسه‌ساز در این شهرستان خبر داد و گفت: یکسری دیگر از پروژه‌های خیرین مدرسه‌ساز در شهرستان اهر در حال احداث بوده که به مرور به بهره‌برداری خواهد رسید.

رمضان‌پور بیان کرد: طبق توافق با سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور؛ قرار بر این شد تا ۱۲ مدرسه فاقد ایمنی تخریب و ۳ باب مدرسه جدید در شهرستان اهر احداث شود و با احداث فضاهای جدید آموزشی می‌تواند در کاهش تعداد مدارس چرخشی و دوشیفته موثر باشد.

وی با اشاره به این‌که معلمان و دانش‌آموزان اهری استعداد و پتانسیل‌های زیادی دارند که با همراهی آنها می‌توان آموزش و پرورش شهرستان اهر به به جایگاه اصلی‌اش رساند، گفت: بنده خود را مدیون همکارانم می‌دانم؛ شاید بنده فردی سیاسی باشم ولی هیچ‌گونه سیاسی‌بازی در زمان مسئولیت نداشتم و هر موفقیتی کسب کردیم در سایه همکاری شایسته معلمان بود.

مدیر سابق آموزش و پرورش اهر ابراز داشت: بر هیچ کس پوشیده نیست که آموزش و پرورش منابع مالی آنچنانی ندارد تا برای آن منابع چشم طمع بدوزیم؛ اما هیچ‌گاه فراموش نمی‌کنم که معلمان در شرایط سخت برای موفقیت آموزش و پرورش بدون هیچ چشم داشتی تلاش کردند.