به گزارش خبرنگار اهرامروز، کمال امید در جلسه برنامه‌ریزی جشنواره نوروزی در اهر با قدردانی دست‌اندرکاران و عوامل برگزاری جشنواره نوروزی ۹۷ اظهار داشت: در نوروز سال ۹۷ برنامه‌هایی متنوع و شاد که جای خالی آن در شهر احساس می‌شد اجرا شد و توانستیم در نوروز سال‌جاری از نکته نظرات و پیشنهادات صاحب‌نظران در جشنواره نوروزی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در برگزاری جشنواره نوروزی ۹۷ هرچند ایرادات و کم و کاستی داشت و امسال تاکید داریم در جشنواره نوروزی ۹۸ ایرادات جشنواره نوروزی سال‌جاری را برطرف کنیم.

شهردار اهر بر لزوم همفکری اصحاب فرهنگ و هنر با شهرداری اهر در جهت برگزاری جشنواره نوروزی ۹۸ تاکید کرد و گفت: از اصحاب فرهنگ و هنر و صاحب‌نظران درخواست داریم تا شهرداری اهر را در برگزاری جشنواره نوروزی ۹۸ یاری کنند تا بتوانیم ایرادات و کاستی‌ها را جبران کنیم.

امید با بیان اینکه شهرداری اهر تمام عزم خود را جزم کرده تا برای حضور میهمانان و گردشگران نوروزی برنامه‌ریزی کند، تصریح کرد: ما باید این را در نظر داشته باشیم تا حتی اگر یک میهمان هم داشتیم برای استقبال از او برنامه‌ریزی کنیم و علاقه‌مندیم تا با آغوش باز به استقبال میهمانان برویم.

وی با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اهر به جهت میزبانی از میهمانان و گردشگران نوروزی ۹۸ گفت: شاید ترتیب یک برنامه‌ای نیاز به منابع مالی آن‌چنانی نداشته باشد و بایستی برنامه‌هایی خلاقانه و شاد ترتیب دهیم به طوری که هنرمندان اهر در مراسم استقبال نوروز ۹۷ و جشنواره نوروزی در اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری کم‌کاری نکردند و برگزاری جشنواره‌ای ۱۵ روزه در اهر بی‌نظیر و بی‌سابقه بود.

برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری تکلیفی برای شهرداری‌ها است

شهردار اهر ابراز داشت: جشنواره نوروزی ۹۷ که جلسه اخیر شهرداران استان در استانداری آذربایجان شرقی زبان زد خاص و عام بود و این نتیجه ارزشمند حاصل تلاش و همکاری هنرمندان و عوامل شهرداری و شورا بود، در جشنواره نوروزی ۹۸ نیز انتظار داریم این جشنواره پربارتر از سال ۹۷ باشد.

امید با ذکر اینکه طبق مصوبه استانداری آذربایجان شرقی، شهرداری‌ها مکلف به برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری هستند، گفت: شهرداری اهر اقدامات لازم را برای برگزاری جشنواره نوروز ۹۸ از قبیل هماهنگی با گروه‌های نمایشی و شناسایی محل دائمی جشنواره انجام داده و سعی دارد تا ایرادات نخستین جشنواره نوروزی تکرار نشود.

وی ضمن عذرخواهی از تأخیر در پرداخت مطالبات هنرمندان از اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری جشنواره نوروز ۹۷ گفت: در جشنواره نوروز ۹۷ به لحاظ مصوبه تأمین هزینه هنرمندان به تصویب نرسیده بود و با تأخیر پرداخت شد را در نوروز ۹۸ جبران می‌کنیم و قبول داریم که برخی اقدامات اولیه بنا بر برگزاری نخستین‌بار جشنواره نوروز انجام نشده بود و امسال این قصور را برطرف خواهیم کرد.

شهردار اهر از آماده‌سازی پارک‌های شیخ شهاب‌الدین اهری، ولایت و آنالار برای استفاده و اقامت احتمالی مسافران و گردشگران نوروزی خبر داد و گفت: در صورت مساعد بودن شرایط جوی پارک‌های مذکور برای اقامت مسافران نوروزی آماده می‌شود.

انتهای پیام/