ارسلان طهماسبی در گفت‌وگو با خبرنگار اهرامروز، با تأکید بر اینکه مساعدت و مشارکت‌های خیرین و مردم علاوه بر بودجه‌های دولتی و عنایات مقام معظم رهبری به‌عنوان منابع مالی کمیته امداد محسوب می‌شود، اضافه کرد: خیرین و مردم در تمامی طرح‌ها و برنامه‌های کمیته امداد حضور فعالی دارند در جشن‌های رمضان، عاطفه‌ها، نیکوکاری و غیره سال ۹۵ مردم ولایت مدار بار دیگر به یاری کمیته امداد شتافتند و بیش از سال‌های گذشته مساعدت‌های مادی و معنوی داشتند.

مدیر کمیته امداد شهرستان اهر ادامه داد: طی دهه پایانی سال گذشته پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری که در سطح شهر اهر، مدارس و مساجد برپا شده بود، در جشن نیکوکاری سال ۹۵ بیش از ۴۱۹ میلیون تومان هدایای نقدی و غیرنقدی برای تأمین نیازهای خانواده‌های بی‌بضاعت جمع‌آوری شد.

طهماسبی اضافه کرد: بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) کمک‌های نقدی و غیرنقدی که در جشن نیکوکاری جمع‌آوری شده بود پیش از پایان سال در بین نیازمند و خانواده‌های بی‌بضاعت توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه در جشن نیکوکاری سال ۹۴ حدود ۱۷۵ میلیون تومان در شهرستان اهر جمع‌آوری شده بود، بیان داشت: میزان کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده در جشن نیکوکاری سال گذشته در مقایسه با رقم سال ۹۴ شاهد افزایش ۱۳۹ درصدی هستیم.

مدیر کمیته امداد شهرستان اهر ابراز داشت: کمک‌هایی که از بین دانش آموزان در جشن نیکوکاری جمع‌آوری شده بود طبق روال کار، با نظر مدیران مدارس و معلمان این کمک‌ها در بین دانش آموزان نیازمند توزیع شده است و کمک‌های مردم در پایگاه‌های سطح شهر اهر بر اساس نیازهای خانواده‌ها و بر طبق نیازسنجی‌هایی که توسط مددکاران کمیته امداد اهر صورت گرفته بود در بین خانواده‌ها توزیع شده است.

طهماسبی بابیان اینکه حدود ۱۸ هزار صندوق صدقات در شهرستان اهر وجود دارد، گفت: از مجموع صندوق صدقات حدود ۱۷ هزار آن در مغازه‌ها و منازل مردم قرار دارد و مابقی در ادارات و معابر و میادین اصلی شهر اهر تهویه شده است.

وی با ذکر اینکه صد درصد کمک‌هایی که جمع‌آوری می‌شود در بین نیازمند شهرستان اهر توزیع می‌کنیم، گفت: سیاست کمیته امداد این است هر مقدار کمکی که جمع‌آوری شده در بین نیازمند همان شهرستان توزیع شود و حتی ریالی به خارج از شهرستان اهر، استان و کشور منتقل نمی‌شود.

مدیر کمیته امداد شهرستان اهر افزود: گاهاً جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی برای مردم سوءتفاهم ایجاد می‌کند، در حالی که در روز قدس صندوق‌هایی که بر روی آن نوشته‌شده کمک برای مردم غزه، تنها مبالغ این صندوق‌ها به فلسطین ارسال می‌شود و غیر از این تاکنون در سایر موارد پولی برای ارسال به سایر کشورها از مردم گرفته نشده است، مردم مطمئن باشند که وجوه نقدی و غیرنقدی که جمع‌آوری می‌شود فقط در بین نیازمندان اهر توزیع می‌شود.

طهماسبی با تأکید بر اینکه کلیه هزینه‌های جاری و حقوق و مزایای پرسنل کمیته امداد شهرستان اهر همانند سایر دستگاه‌ها از محل منابع دولتی پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: تاکنون حتی ریالی از کمک‌های مردم صرف کارکنان کمیته امداد نشده و تمامی کمک‌ها و مساعدت‌های مردم در بین نیازمندان توزیع می‌شود.

انتهای پیام/