به گزارش خبرنگار اهرامروز، حجت‌الاسلام محمدعلی نظری در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرائم با محوریت تهدیدهای بهداشت عمومی در شهرستان اهر، اظهار کرد: به‌جای اینکه بیشتر به کلیات بپردازیم بایستی به تهدیدهای بهداشتی که مردم و جامعه را تهدید می‌کنند بسیجی وار به عرصه ورود پیداکرده و مشکلات پیش رو را حل‌وفصل کنیم.

وی با اشاره به اینکه به‌اندازه دین مبین اسلام هیچ‌یک از ادیان به مسئله بهداشت پرداخت و توجه نکرده است، افزود: چنانچه اگر به احکام نورانی اسلام عمل کنیم به‌خودی‌خود بهداشت جامعه‌مان تضمین می‌شود و در مبانی دینی بیش‌ازپیش به نحوه زندگی، رفتار، کردار، تغذیه و غیره اشاره‌شده است.

رئیس دادگستری شهرستان اهر با اشاره به لزوم مصوبات جلسات گفت: همه ادارات و نهادها باید به نتایج جلسات اهمیت داده و نسبت به اجرای مصوبات جلسات اهتمام کنند پاک‌سازی شهر حداقل وظایفی است که شهرداری باید آن را انجام دهد دفع آب‌های سطحی و ساماندهی کانال‌ها نیز باید توسط اداره آب و فاضلاب و شهرداری انجام شود.

نظری با ذکر اینکه باید فرهنگ‌سازی‌های لازم توسط مطبوعات، رسانه‌ها و صداوسیما صورت گیرد عنوان کرد: رسانه‌ها و به‌ویژه صداوسیما باید فرهنگ‌سازی‌های لازم را در خصوص افزایش آگاهی جامعه نسبت به بهداشت فردی و عمومی به کاربندند تا روزبه‌روز شاهد کاهش آسیب‌های بهداشتی در جامعه و شهرستان باشیم.

وی به مسئله کچیک چای اشاره کرد گفت: شهرداری باید در نظافت و ساماندهی کچیک چای توجه و دقت لازم را داشته باشد چون عدم رسیدگی به این مسئله به‌غیراز مسائل جدی بهداشتی باعث ارائه چهره‌ای نامناسب از شهر برای مسافران و گردشگران می شود.