به گزارش خبرنگار اهرامروز، زاهد محمودی در مراسم تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان اهر با تبریک «روز خبرنگار» اظهار داشت: روز خبرنگار تنها به یک روز مختص نیست بلکه همه‌ی روزها به خبرنگاران تعلق دارد، این در حالی است که خبرنگاران اهر همیشه مورد آماج تخریب‌ها، توهین‌ها و تهمت‌ها هستند و تاکنون بارها بوده که خبرنگاران اهری تهدید شده‌اند، در واقع می‌توان گفت دیواری کوتاه‌تر از دیوار خبرنگاران نیست.

وی افزود: در کتاب‌های جعفر خضوعی و حسین دوستی تاریخ مطبوعات شهرستان اهر را مطالعه می‌کردم و نکاتی از اخبار نشریه شهاب اهر در کتاب نامه سرگشاده مردم ارسباران جالب بود و تیتری خواندم که نوشته شده بود ” آینده‌گان در مورد ما قضاوت خواهد کرد” و آینده اکنون است و معتقدم کارکرد ما نیز در آینده مورد قضاوت قرار خواهد گرفت.

فرماندار شهرستان اهر ادامه داد: تاریخ و پیشینه مطبوعات در شهرستان اهر افتخارآمیز است و این‌که فعالیت بی‌نظیر خبرنگاران و روزنامه‌نگاران اهری نشان از این دارد که این قشر زحمت‌کش صدای رسای شهروندان هستند همانطور که در پیشینه وجود داشته است.

محمودی با ذکر اینکه خبرنگاران در انعکاس اخبار به خبرهای امیدوارکننده توجه داشته و دیدگاه مردم را به آینده از ناامیدی به امیدواری تغییر دهند، گفت: در گذشته شهرستان اهر به قطب صنعتی و تولیدی از جمله کفش در کشور مطرح بود و از این‌رو رسانه‌ها با کنکاش و ریشه‌یابی می‌توانند دلایل عقب‌ماندگی و عدم توسعه را پیدا کنند البته انتقاد وظیفه ذاتی خبرنگار است و معتقدیم ما مورد نقد قرار بگیریم و در کنار آن به ما راهکار نشان دهند.

وی تاکید کرد: بنده هم خود را خبرنگار می‌دانم و علاقه‌مندم در کنار انتقاد از مسئولان راهکار و مسیر هم پیش‌روی مدیران قرار دهند.

فرماندار شهرستان اهر گفت: متاسفانه نقدپذیری در بین مدیران و انعکاس عملکرد دستگاه‌های دولتی که همانا مقام معظم رهبری بر این موضوع تاکید کرده‌اند نهادینه نشده است به طوری که ادارات ما هنوز ارائه گزارش عملکرد را یاد نگرفته‌اند و وقتی رسانه‌ای از مدیری گزارش می‌خواهد را نباید تخریب خطاب کرد.

محمودی اضافه کرد: از توقف نشریه گویا نه تنها خوشحال نیستیم بلکه ناراحتیم که در این راستا طی نامه‌ای به مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان مراتب اعتراض را اعلام کردیم و معتقدیم در شرایط کنونی نشریات و روزنامه‌ها بایستی مورد حمایت قرار گیرند در حالی که پیش از این آگهی در راستای حمایت از نشریات ارائه می‌شد اما متاسفانه نشریات از آگهی هم محروم شده‌اند این در حالی است که شرایط به گونه‌ای است که روزنامه‌ها و نشریات به دلیل مشکلات مالی تعطیل می‌شوند.

وی تاکید کرد: اخیراً در جلسه شورای اداری که بنده مطرح کردم رسانه بدون مجوز از فعالیت منع شوند منظورم این نبود بلکه منظورم این بود که بر فعالیت کاربری‌های فاقد هویت در شبکه‌های اجتماعی که عمدتاً دست به تخریب شهروندان، مدیران و انتشار اسناد اداری می‌زنند باید نظارت و سامان‌دهی شوند و از طرفی هم کاربرانی که با هویت خود در فضای مجازی فعالیت می‌کنند پاسخگوی نوشته‌های خود هستند و ارتباطی به کسی ندارد.

فرماندار شهرستان اهر در ادامه با اشاره به مطالبه شهروندان برای استفاده از ساختمان بیمارستان قدیم اهر به عنوان مرکز درمانی گفت: البته همه می‌دانند که نیت واقف زمین بیمارستان قدیم اهر این بود که در حوزه درمانی استفاده شود که اکنون بلاصاحب مانده است و راضی هم نیستیم که از این ساختمان به عنوان مدرسه استفاده شود و از طرفی هم هلال‌احمر راضی نیست تا کاربری ساختمان را تغییر یا واگذار کند.

انتهای پیام/