آخرین عناوین اخبار » پیشنهاد سردبیر » شهرستان ها » صفحه نخست
کد خبر : 39497
یکشنبه - ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۳
امام جمعه کلیبر در جمع خبرنگاران:

خبرنگاران از هر نوع سیاسی‌کاری دوری کنند

به گزارش اهرامروز، حجت‌الاسلام سید حسن موسوی در دیدار خبرنگاران تسنیم استان آذربایجان شرقی با ایشان که در مسجد جتمه کلیبر برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن نیمه شعبان و زادروز منجی عالم بشریت بیان داشت: باید مباحث مهدویت را عمیقاً ترویج و نشر دهیم  چرا که با ترویج فرهنگ مهدوی عشق به امام زمان (عج) در جوانان گسترش می‌یابد.

وی افزود: جشن‌های نیمه شعبان فرصت مناسبی برای آگاهی رسانی از سیره علمی و عملی ائمه اطهار(ع) به ویژه امام عصر(عج) است که باید از آن به خوبی استفاده کرد.

امام جمعه کلیبر در ادامه خاطر نشان کرد: کار خبرنگاری در نظام جمهوری اسلامی، از کارهای مهم و مقدس است و خبرنگاران باید این شغل را قدر بدانند چراکه مهم، حساس و اثرگذار است و ضروری است با رعایت اصل امانتداری و دوری از هر نوع سیاسی کاری، آئینه تمام نمای خدمات نظام و نیازهای مردم و مشکلات جامعه باشند.

موسوی تصریح کرد: خبرنگاران و رسانه‌های متعهد در امید آفرینی در جامعه که دشمن تلاش می‌کند آن را  از بین ببرد نقش مهمی داشته و هدایت کننده افکار عمومی هستند ضمن اینکه خبرنگاران باید اخلاق‌مدار بوده و روحیه، توانایی و بصیرت به مردم بدهند و با هدایت صحیح مردم باعث ایجاد وحدت در جامعه شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه اخبار منتشر شده نباید منجر به یأس و نامیدی جوانان شود ابراز کرد: خبرنگاران باید اخباری که به حقیقیت نزدیک نیست را منتشر نکرده چرا که دشمن از آن سوء استفاده می‌کند و ضروری است صرفاً اخباری را که به طور کامل روی آن اطمینان دارند، نقل کنند.

حجت‌الاسلام موسوی با تاکید بر نشر دستاوردهای انقلاب اسلامی در رسانه‌ها گفت: خدمات ۴۰ ساله نظام جمهوری اسلامی چندین برابر نظام ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی است که این موضوع باید برای نسل‌های جدید تبیین شود.

امام جمعه کلیبر افزود: برخی معاندین و حتی رسانه‌های معاند تلاش می‌کنند خدمات نظام به ویژه محرومیت زدایی را زیر سوال برده و در صفر ضرب کنند چرا که می‌خواهند مردم را به نظام بدبین کنند.

وی انقلاب اسلامی را نهضت نه شرقی و نه غربی دانست و گفت: این انقلاب برگرفته از همان تفکر نه شرقی نه غربی نهضت عاشورا بوده و محور حرکت ما نیز بر همین اساس حرکت بر مدار ولایت و رهبری و تکیه بر توان داخلی است.

مهدی کاظم‌زاده، مدیرخبرگزاری تسنیم در آذربایجان شرقی در این دیدار گفت: خبرگزاری تسنیم خود را بی نیاز از دیدگاه‌ها و نکته نظرات بزرگان و دلسوزان نظام و انقلاب نمی‌داند و تلاش می‌کند با ارتباط مستمر با  مردم، چهره‌های انقلابی و مسئولان متعهد خود را به عنوان رسانه‌ای در تراز انقلاب اسلامی مطرح نموده و در این مسیر متعهدانه ایفای نقش کند.

انتهای پیام/