به گزارش ارسباران نیوز، آسمان شهرستان های آذربایجان شرقی از شامگاه یکشنبه شاهد فعالیت سامانه جوی قوی و بارش شدید برف و افت محسوس دماست بطوریکه مردم در شهرستان هایی مانند تبریز صبح امروز بواسطه این بارش ها غافلگیر شدند و حتی مانع حضور دانش آموزان مقاطع تحصیلی در مدارس این شهر شد.

این وضعیت در سایر شهرستان های استان بویژه در مناطق برفگیر و کوهستانی نیز حاکم بوده بطوریکه موجب تعطیلی بسیاری از مدارس در شهرستان هایی مانند هریس، خواجه، مهربان، سراب، ورزقان و خاروانا شده و علاوه بر این یخ زدگی و خسارت به درختان هسته دار در شهرستان هایی چون هوراند را به دنبال داشته است.

خسارت ۱۳۰ میلیارد ریالی بارش برف به باغات هوراند

در همین خصوص فرماندار شهرستان هوراند با اشاره به اینکه بارش برف شب گذشته خسارت بیش از ۱۳۰ میلیارد ریالی به باغات هوراند وارد کرده است، به ارسباران نیوز گفت: با بارش برف سنگین و کاهش دمای هوا در برخی از نقاط محورهای مواصلاتی یخبندان وجود دارد.

ابراهیم فریادخواه با اشاره به آغاز بارش برف از بامداد امشب در شهرستان هوراند بیان داشت: با تلاش راهداران راه‌های ارتباطی روستاهای این شهرستان در حال بازگشایی است و تردد در محورهای مواصلاتی هوراند و روستاها به‌کندی انجام می‌گیرد و بر همین اساس به همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات زمستان ضروری است.

وی بابیان اینکه تمامی راه‌های ارتباطی شهرستان هوراند شاهد رفت‌وآمد خودروها هستیم، گفت: با بارش برف سنگین و کاهش دمای هوا در برخی از نقاط محورهای مواصلاتی یخبندان وجود دارد.

فریادخواه در پایان با تأکید بر اینکه خسارت سرمازدگی درگذشته به باغات شهرستان هوراند به بیش از ۱۳ میلیارد تومان می‌رسد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه درختان شکوفه دار با بارش برف سنگین متحمل خسارت شده‌اند و هنوز خسارت سرمازدگی به درختان میوه‌دار این شهرستان برآورد نشده است.

راه های ارتباطی روستاهای اهر و هوراند باز است

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اهر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ارسباران نیوز گفت: هیچ‌یک از راه ارتباطی روستاهای شهرستان اهر و هوراند مسدود نیست و تردد خودروها در محورهای مواصلاتی این شهرستان‌ها باز است.

علی سلطانی در ادامه اظهار داشت: با بارش برف سنگین در محورهای شهرستان اهر که از عصر روز گذشته آغازشده و از هنگام شروع بارش‌ها، اکیپ‌های راهداری از شب گذشته مشغول به برف‌روبی جاده‌ها هستند.

وی با اشاره به اینکه برف‌روبی محورهای مواصلاتی شهرستان‌های اهر و هوراند و روستاها در حال انجام است، افزود: تا این لحظه تمامی دستگاه‌ها و ماشین‌آلات راهدارخانه‌های سامبران، گویجه بل، مرکزی و هوراند به نمک‌پاشی و برف‌روبی راه‌های روستایی و جاده‌های بین‌شهری مشغول‌اند.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اهر ضمن توصیه به رانندگانی که قصد مسافرت و یا تردد در جاده‌های بین‌شهری دارند، گفت: رانندگان برای اینکه بدون هیچ مشکلی به مسیر مقصد خود برسند بایستی تجهیزات زمستانی ازجمله زنجیر چرخ به همراه داشته باشند و شب گذشته در برخی خودروهای در حال تردد مشاهده شد که بدون تجهیزات زمستانی در جاده‌ها تردد می‌کند.

سلطانی در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر اینکه تردد در جاده‌های اهر – تبریز، اهر – مشگین‌شهر، اهر – ورزقان و اهر به سمت هوراند و کلیبر انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: هیچ‌یک از راه ارتباطی روستاهای شهرستان اهر و هوراند مسدود نیست و خودروها در محورهای مواصلاتی این شهرستان‌ها در حال تردد هستند.