به گزارش خبرنگار اهرامروز، عزیز عزیزی در آیین افتتاح پروژه گازرسانی به روستای سراجه لو شهرستان اهر با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران از نظر ذخایر گاز طبیعی رتبه نخست جهان را دارد، اظهار داشت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی معدود شهری از گاز طبیعی برخوردار بود اما به برکت نظام جمهوری اسلامی اکنون تمامی شهرها و روستاهای دورافتاده از این نعمت خدادادی بهره‌مند هستند.

رئیس اداره گاز شهرستان اهر اضافه کرد: برای گازرسانی به روستای سراجه لو شهرستان اهر ۶ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال اعتبار صرف شده است و در این راستا ۱۲ هزار و ۴۰۰ متر شبکه گازرسانی به این روستا اجرا کرده‌ایم.

وی از بهره‌مندی ۱۲۰ خانوار روستای سراجه لو از گاز طبیعی با افتتاح این پروژه گازرسانی خبر داد، گفت: گازرسانی به روستاهای فاقد گاز از سیاست‌های دولت تدبیر و امید بوده به‌طوری که دولت برای گازرسانی به هر یک از خانوار روستای سراجه لو ۶ میلیون تومان اعتبار هزینه کرده است.

عزیزی بابیان اینکه شرکت گاز به ۵۰ هزار و ۳۵۱ مشترک خدمات ارائه می‌دهد، بیان کرد: از این تعداد ۳۹ هزار و ۱۲۴ مشترک شهری و ۱۱ هزار و ۲۲۷ مشترک روستایی در شهرستان اهر از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند که برای گازرسانی به کلیه مشترکین گاز در شهرستان اهر یک هزار و ۵۶ کیلومتر شبکه گاز اجرا شده و از این میزان ۳۰۴ کیلومتر در شهر و ۷۵۲ کیلومتر در روستاهاست.

رئیس اداره گاز شهرستان اهر ادامه داد: شبکه‌گذاری گاز در مناطق روستایی شهرستان اهر نشان می‌دهد که روستاها پراکنده بوده و خانوارهای ساکن در این روستاها بسیار اندک است و از طرفی از بدو گازرسانی به شهرستان اهر تاکنون بیش از ۲۶ هزار علمک گاز نصب‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه شرکت گاز هم‌اکنون گاز ۶ جایگاه سوخت سی ان جی را در شهرستان اهر تأمین می‌کند، گفت: از مجموع ۲۰۰ روستای شهرستان اهر در حال حاضر ۱۶۳ روستا تابه‌حال از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند و می‌توان گفت که اکنون ۹۶ درصد جمعیت روستایی شهرستان اهر از گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

عزیزی میزان پوشش کل شهرستان اهر را ۹۹ درصد اعلام کرد، افزود: این میزان بهره‌مندی از گاز طبیعی با احتساب جمعیت شهری و روستایی است و انشالله بر اساس پیشرفت پروژه گازرسانی به روستاهای شیخ احمد، آرپالیق و پارچاقشلاق از توابع شهرستان اهر به‌زودی گازدار می‌شوند.

رئیس اداره گاز شهرستان اهر همچنین از گازرسانی به ۸ روستای این شهرستان در آینده نزدیک خبر داد، ابراز داشت: متأسفانه در حال حاضر تنها ۲۵ روستای شهرستان اهر از نعمت گاز بهره‌مند نیستند و عملاً تعداد خانوارهای ساکن در ۱۵ روستای این شهرستان زیر پنج خانوار است و ۸ روستا دارای پنج‌تا ۱۰ خانوار و ۲ روستا بالای ۱۰ خانوار ساکن دارد.

وی با اشاره به اینکه خط انتقال ۱۶ اینچ گاز اهر – ورزقان از خط صادراتی ارمنستان به طول ۷۳ کیلومتر در حال احداث است، خاطرنشان کرد: این پروژه با اعتبار ۷۰۰ میلیارد ریال و در ۲ فاز احداث می‌شود که فاز نخست به بهره‌برداری رسیده و فاز دوم این پروژه نزدیک به ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در آینده نزدیک مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/