به گزارش اهرامروز به نقل از ایثار آذربایجان شرقی، بیست‌ودومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ با معرفی آثار و هنرمندان برتر به کار خود پایان داد.

در بخش نمایش‌های کوتاه، نمایش «بیر دریا سئوگی» به کارگردانی میر عباس خلیفه لو از شهر اهر و در بخش نمایش‌های صحنه‌ای نمایش «دست‌هایت کو مم حسن» به کارگردانی رضا کرمی زاده موفق به دریافت لوح تقدیر و جایزه نقدی شد.

هیئت‌داوران جشنواره، تئاتر «دست‌هایت کو مم حسن» به کارگردانی رضا کرمی‌زاده از یاسوج را به‌عنوان  تئاتر برتر بیست و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر اعلام کردند.

بر اساس رأی هیئت‌داوران رتبه دوم بخش نمایش صحنه به نمایش «نامه هایی به دخترم سهراب» به نویسندگی طیبه نیک آزاد و کارگردانی علی حیدری از آبادان و رتبه سوم به نمایش «غراب شیطان» به کارگردانی حسن سبحانی مینابی از میناب تعلق گرفت.

جوایز بنیاد فرهنگی روایت فتح و انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس اهدا شد

در بخش نمایش‌های کوتاه، نمایش «بیردریا سئوگی» به کارگردانی میرعباس خلیفه لو از شهر اهر موفق به دریافت لوح تقدیر و جایزه نقدی شد.

در بخش نمایش‌های صحنه‌ای، نمایش «دست‌هایم کو مم حسن» به کارگردانی رضا کرمی زاده موفق به دریافت لوح تقدیر و جایزه نقدی شد.

بیست و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر چهارشنبه شب با اجرای ۵۲ اثر نمایشی در بخش صحنه ای و خیابانی از استان های خوزستان، آدربایجان شرقی، تهران،، فارس، گیلان، بوشهر، لرستان، مازندران، البرز، کهگیلویه و بویر احمد، اصفهان، کرمانشاه، قم، اردبیل، هرمزگان، زنجان، خراسان شمالی و منطقه آزاد اروند به رقابت پرداختند.

بیست و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر در چهار بخش مسابقه نمایش‌های صحنه‌ای، مسابقه نمایش‌های کوتاه، نمایشنامه‌نویسی و نمایش‌های میدانی و محیطی در شهرهای آبادان و خرمشهر برگزار شد.

لازم به ذکر است موضوع اصلی داستان نمایش «بیر دریا سئوگی» در مورد شهدای غواص بوده و این نمایش کاری بر مبنای فرم و بدن و کاری کاملاً متفاوت هست و طول اجرای این نمایش حدود ۳۰ دقیقه  بوده همچنین میرعباس خلیفه لو تاکنون کارگردانی نمایش های “گاهی برای عشق باید مرد”، “من اما بدون تو”، ” قصه تلخ طلا”، “عشق مشق”، ” شبهای بارانی”، “رسم دیار ما”، “همه بازیگریم”، و”مرگ من گریه نداره” و … را در کارنامه کاری خود دارد.