آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 53960
جمعه - ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

«درس‌پژوهی» یکی از راهکارهای توانمندسازی حرفه‌ای معلمان آذربایجان شرقی است

«درس‌پژوهی» یکی از راهکارهای توانمندسازی حرفه‌ای معلمان آذربایجان شرقی است

به گزارش خبرنگار اهرامروز، فریده حقایی در همایش تجلیل از آموزگاران فعال در زمینه درس پژوهی و رتبه‌آور در آذربایجان شرقی که در سالن شهید مطهری آموزش و پرورش اهر برگزار شد با اشاره به اینکه یکسری از ماموریت‌های معلمان در آموزش و پرورش به طرح تبدیل شده است اظهار داشت: تبدیل برخی از ماموریت‌ها به طرح یا بخشنامه باعث می‌شود تا معلمان فکر کنند از آنها ماموریت‌های خارج از حیطه خواسته می‌شود.

وی از تشکیل کمیته علمی فی‌مابین اداره‌کل آموزش و پرورش استان و دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: این تفاهم‌نامه در راستای آن است که طرح‌ها و بخشنامه‌ها به دانشجویان تربیت معلم از دوران دانشجویی آموزش داده شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ادامه داد: وزیر آموزش و پرورش قرار است تا طی نامه‌ای به استان‌ها اعلام کند تا نواحی و مناطق آموزش و پرورش به مدارس کمتر بخشنامه ارسال کنند این در حالی است قبول داریم از آموزش و پرورش به مدارس بخشنامه‌های متعددی ارسال می‌شود.

حقایی بابیان اینکه بنده مخالف ارسال بخشنامه‌های متعدد به مدارس استان هستم، گفت: وقتی معلمی سی‌سال وظیفه انجام امور تربیتی دارد باید خود برنامه داشته باشد و حتماً لازم نیست تا برای معلمان و مدیران مدارس بخشنامه ارسال کنیم.

وی، توانمندسازی حرفه‌ای معلمان را از ماموریت‌های اصلی دوره ابتدایی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی دانست و گفت: یکی از راهکارهای توانمندسازی حرفه‌ای معلمان «درس‌پژوهی» است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی اضافه کرد: با وجود معلمان، مدیران، دانش‌آموزان و مدارس توانمند دیگر نیازی به پشتیبانی ستادی آموزش و پرورش نیست و اگر نیروهای آموزش و پرورش از دانشگاه فرهنگیان تزریق شود ۵۰ درصد توانمندسازی معلمان قابل حل خواهد بود.

حقایی با تاکید بر اینکه سند اجرایی تحول بنیادین آموزش و پرورش به استان‌ها و شهرستان‌ها جهت اجرا ابلاغ شده است، یادآور شد: در راستای اجرای سند اجرایی تحول بنیادین آموزش و پرورش، طرح تدبیر در مدارس استان آذربایجان شرقی اجرا می‌شود و از این پس ستاد آموزش و پرورش با نواحی و مدارس با زبان سند تحول بنیادین صحبت خواهد کرد.

انتهای پیام/