به گزارش خبرنگار اهرامروز، راضیه عباسی‌معروفان، سخنگوی شورای اسلامی شهر اهر در ادامه این مراسم، تولید یک نشریه یا رسانه را نشان‌گر توسعه فکری منطقه دانست و اظهار داشت: اگر نشریه‌ای نتواند در توسعه منطقه تاثیرگذار باشد و تاثیرگذاری خود را از دست دهد احیای آن کاری بس سخت خواهد بود و رمز موفقیت نشریات و رسانه‌ها این است که ندای مطالبات مردم از آن منعکس شود.

وی با اشاره به اینکه دولت‌مردانی که انتقادپذیر نباشند معمولاً از رسانه‌ها فاصله می‌گیرند، افزود: برخی از دولت‌مردان برای فرار از پاسخگویی به رسانه‌ها و مطالبات مردم از رسانه‌ها فاصله می‌گیرند و برخی دیگر از مسئولان که علاقه‌مند به توسعه و رفع ایرادات هستند از رسانه‌ها می‌خواهند تا او را نقد کنند اما انتظار می‌رود نشریات و رسانه‌ها پرورش‌دهند الگو در جامعه باشند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اهر ادامه داد: اگر رسانه‌ها منصفانه قلم‌فرسایی کنند و غرض‌ورزی نکنند مطمئناً موفق خواهند بود و در عین حال که مطالبات مردم را منعکس می‌کنند بهتر است برای ترویج فرهنگ تشکر نیز تلاش کنند.

عباسی‌معروفان در ادامه از اصحاب رسانه و مطبوعات خواست تا اهری‌های توانمند و مدیر را برای توسعه شهرستان اهر دعوت کنند، گفت: متاسفانه بعضاً نام مفاخر و مشاهیر اهر را که آثار و خدمات آن‌ها هنوز باقی‌مانده نادیده می‌گیرند و به همین دلیل بسیاری از اهری‌های توانمند و کاربلد چون می‌بینند خدمات گذشتگان فراموش شده علاقه‌ای به بازگشت و خدمت به زادگاهشان ندارند.

وی در پایان از برگزاری همایش تجلیل از مؤلفان و نوسیندگان اهری در اوایل اسفندماه سال‌جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: از هم‌اکنون از رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران برای حضور در همایش تجلیل از مؤلفان و نوسیندگان اهری دعوت می‌کنم و امیدوارم با برگزاری این همایش بتوانیم حداقل از زحمات مؤلفان و نوسیندگان اهری قدردانی کنیم.