به گزارش خبرنگار اهرامروز، حجت‌الاسلام محمود دینی در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر و یادواره شهدای دولت که در مسجد صاحب‌الامر اهر برگزار شد، بابیان اینکه عید سعید غدیر خم بزرگ‌ترین عید مسلمین در عالم بشریت است، اظهار داشت: عید سعید غدیر خم نباید سبک شمرده شود چراکه خداوند متعال در این روز فرخنده سرنوشت مسلمانان را به دست پیامبر اکرم (ص) مشخص کرده است.

وی ادامه داد: شهیدان رجایی و باهنر به لحاظ این که از بتن قشر مستضعف جامعه برخواسته بودند همین امر باعث شده تا با گذشت ۳۷ سال از شهادت این بزرگواران هنوز ملت ایران یاد و نام شهیدان رجایی و باهنر را گرامی می دارند.

امام جمعه موقت اهر با ذکر اینکه شهید رجایی و باهنر به درد مستضعفان و فقرای جامعه آشنا بودند، افزود: شهدای دولت بیشترین سعی داشتند تا اقداماتی انجام دهند تا به نفع مردم، کشور و ولایت فقیه باشد ولی متاسفانه منافقین کوردل اجازه ندادند این بزرگواران به کشور خدمت کنند.

دینی اضافه کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی رئیس جمهورها و دولت‌مردان بسیاری به راس دولت آمده و رفته اند و خدمت به ملت و کشور کرده اند اما آن محبوبیتی که شهیدان رجایی و باهنر بین مردم داشتند هیچ کدام به آن درجه محبوبیت نتوانسته‌اند برسند به خاطر این که فعالیت‌های شهیدان رجایی و باهنر در راه رضای خداوند متعال بود.

وی بر لزوم توجه ویژه دولت‌مردان به دردها و مشکلات قشر مستضعف و کم‌درآمد جامعه تاکید کرد و گفت: هفته دولتی فرصتی است تا دولت‌مردان اقدامات و عملکردهای یک ساله را به سمع و نظر مردم برسانند هرچند اگر دوران بعد انقلاب را با قبل آن مقایسه کنیم می بینیم خدمات ارزشمندی به مردم ارائه‌شده به‌طوری که مردم ضمن اینکه همیشه عملکرد دولت‌مردان را ارزشمند می‌شمارند بایستی مسئولان نیز با مردم صادقانه صحبت کرده و عیب‌ها، ضعف‌ها و نقاط قوت را هم به آن‌ها بگویند.

اتحاد و همدلی رمز موفقیت در برابر توطئه‌های دشمنان است

امام جمعه موقت اهر بابیان اینکه هر موقع دولت و نظام به حضور و یاری مردم نیاز داشته آن‌ها صادقانه به یاری دولت و نظام شتافته اند، بیان داشت: مردم در شرایط فعلی که مشکلات عدیده‌ای عمدتاً در مسائل اقتصادی معیشتی را تحمل می‌کنند و دشمنان از هر سوی به دنبال زمین‌گیر کردن ملت ایران است انتظار می‌رود دولت‌مردان با مردم صادقانه رفتار کنند و اگر در جایی مشکلی وجود دارد صریح و بی‌پرده اعلام کنند.

دینی، اتحاد و همدلی را رمز موفقیت در برابر توطئه‌های دشمنان و مشکلات اقتصادی ذکر کرد و گفت: دشمنان سعی دارند القاء کنند که نظام و دولت ایران ناکارآمد است و نمی‌تواند از عهده مشکلات مردم برآید بر همین اساس جناح‌بندی و اختلاف نظرها را کنار بگذاریم و قوای سه‌گانه اعم از دولت، مجلس و قوه قضائیه با اتحاد مشکلات را حل کنند اگر این‌گونه نباشد و مشکلات را بر سر همدیگر بیندازند زمینه سوءاستفاده دشمنان فراهم می‌شود.

وی با تاکید بر حفظ اتحاد و همدلی و وحدت بین مردم و مسئولان، خاطرنشان کرد: هیچ مشکلی نیست که حل نشود لذا اگر وحدت و همدلی بیش از پیش بین مردم و مسئولان تقویت شود هیچ مشکلی نمی‌تواند سد راه ملت ایران شود.

امام جمعه موقت اهر با تاکید بر اینکه مردم از تبعیض‌ها و ناعدالتی ها رنج می برند، یادآور شد: وقتی مردم می بینند مسئولی در دفتر و خودروی لوکس نشسته و نسبت به وضعیت زندگی و معیشت مردم بی‌تفاوت است یقیناً نمی‌تواند اعتماد کند به همین دلیل بارها مقام معظم رهبری تاکید کرده‌اند تا اجازه ندهیم اشرافی گری فاصله بین مردم و مسئولان ایجاد کند.

انتهای پیام/