به گزارش خبرنگار اهرامروز، زاهد محمودی در دیدار با اهالی روستای سامبران با اشاره به اینکه دهیاران علی‌رغم محدودیت‌های منابع مالی، پروژه‌های مختلفی را در روستاهای شهرستان اجرایی می‌کنند، اظهار داشت: این‌که پروژه‌های مختلفی در روستاها اجرا می‌شود هنوز کافی نیست چون روستائیان بیش از آنچه که اقدامات انجام داده‌ایم انتظار دارند و مشکلاتشان به اقدامات فعلی رفع نمی‌شود.

وی افزود: گذشته از سایر مسائل و موضوعات، باید از بابت امنیت پایدار و مثال‌زدنی که در کشور شاهد آن هستیم قدردان فداکاری‌ها و رشادت‌های شهدا باشیم و اگر به حادثه تروریستی اهواز نگاه کنیم می‌بینیم شاید امنیت قابل‌لمس نباشد اما به‌پاس رشادت‌ها و فداکاری‌های شهدا و نیروهای نظامی و امنیتی از این نعمت بهره‌مند هستیم.

فرماندار شهرستان اهر در ادامه سخنان خود بابیان اینکه روستای سامبران از دور مشابه روستاهای برخوردار است، گفت: شاید کسی که از جاده عبور می‌کند نداند که این روستا علی‌رغم آنچه که از خود نشان می‌دهد برخوردار نیست و در تأمین آب شرب با مشکل مواجه است اما دولت تدبیر و امید در آب‌رسانی به روستاهای فاقد آب لوله‌کشی توجه ویژه‌ای داشته است.

محمودی تأکید کرد: این‌که روستایی در نزدیکی جاده باشد ولی از آب لوله‌کشی برخوردار نباشد نه‌تنها قابل‌قبول نیست بلکه نقطه‌ضعف هم محسوب می‌شود در حالی که با گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی روستاهایی هستند که از مرحله آب‌رسانی گذشته‌اند و حال درصدد گسترش شبکه فاضلاب روستایی هستند ولی متأسفانه در این مناطق برخی از روستاها از نیازهای اولیه نیز محروم مانده‌اند.

وی با تأکید بر لزوم مشارکت اهالی روستاها در اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی گفت: بودجه‌ای که برای احداث جاده بین مزارع در روستاها تخصیص می‌یابد به‌صورت شهرستانی است ولی ما نیز پیگیری خواهیم تا مطالبات روستائیان تحقق یابد.

فرماندار شهرستان اهر در ادامه به واکسیناسیون دام‌ها در برابر بیماری‌ها اشاره کرد و گفت: حوزه فعالیت دامپزشکی گسترده است ولی برای آن‌که دام‌های روستائیان از انواع بیماری‌ها در امان بماند بایستی به نحو مطلوب اطلاع‌رسانی کند چون تجربه تلخ خسارت تب برفکی که سه سال گذشته در این شهرستان پیش آمد نشان داد که کم‌کاری شده بود اما اکنون دستگاه‌های ذی‌ربط با بهره‌گیری از تجربیات گذشته و اطلاع‌رسانی به‌موقع از بروز خسارت‌های احتمالی جلوگیری کرده و دامداران روستایی را ترغیب به واکسیناسیون دام کنند.

محمودی بابیان اینکه مردم شهرستان اهر از بابت وام‌های زلزله سال ۹۱ فقط به بانک مسکن ۱۲۵ میلیارد تومان بدهی دارند، گفت: علاوه بر این حدود ۲۵ میلیارد تومان دیگر از معوقات بانکی از زلزله مربوط به بانک کشاورزی است که مجموعاً معوقات بانک‌ها از مردم اهر به ۱۵۰ میلیارد تومان می‌رسد.

وی یادآور شد: به لحاظ اینکه مردم به دلیل مشکلات اقتصادی نتوانستند اقساط وام‌ها را پرداخت کنند با پیگیری‌های نمایندگان اهر و هریس و ورزقان، دولت با امهال وام‌های زلزله موافقت کرده‌اند بر همین اساس تأکید داریم تا سازمان برنامه و بودجه وام‌های خسارت زلزله و ناشی از زلزله باید امهال شود.

فرماندار شهرستان اهر با تأکید بر اینکه در ابتدای سال‌جاری سرمازدگی، تگرگ و سیل بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان به باغات و اراضی کشاورزی شهرستان اهر خسارت وارد کرده است، افزود: خوشبختانه با پیگیری‌هایی که انجام‌یافته دولت با امهال سه‌ساله وام کشاورزان خسارت‌دیده شهرستان اهر که در گذشته دریافت کرده بودند موافقت کرده تا این مهم نیز مرهمی بر زخم کشاورزان خسارت دیدگان باشد.

محمودی با اشاره به پرداخت تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی به روستائیان در جهت مقاوم‌سازی واحدهای روستایی گفت: روستائیان توجه داشته باشند که هیچ حادثه‌ای از قبل خبر نمی‌دهد و با توجه به اینکه هنوز بخشی از واحدهای روستایی در اهر نیاز به مقاوم‌سازی دارند امید است تا روستائیان با دریافت تسهیلات نسبت به مقاوم‌سازی مساکن و تأمین مسکن امن اقدام کنند.