بیت‌الله عبدالهی نامزد اصلاح‌طلب انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس اهر و هریس در گفت‌وگو با خبرنگار اهرامروز، اظهار داشت: بیشتر محورهایی که می‌توان برای شهرستان‌های اهر و هریس انجام داد در محورهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است و با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در ارتباط با شعار سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال بوده و با توجه به این بخش‌ها می‌توان به اقتصاد این منطقه رونق بخشید.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در بخش معادن اهر و هریس به جهت ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: برای رونق اقتصادی در این منطقه بایستی تا حد امکان از سرمایه‌گذاری دولت و بخش خصوصی استفاده کنیم.

نامزد اصلاح‌طلب انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس اهر و هریس رفع مشکلات و توجه به بخش‌های مختلف کشاورزی را از دیگر برنامه‌های خود عنوان کرد و گفت: عمده مشکلات بخش کشاورزی اهر و هریس در حوزه آب بوده و به‌احتمال این‌که در برخی نقاط سد معیشتی ایجاد شود و بتوانیم نحوه استفاده صحیح از آب و صرفه‌جویی را به مردم آموزش دهیم می‌توان بخش عمده‌ای مسائل و مشکلات مردم را حل کرد در حالی که بنده معتقدم در هر یک از خانواده اهری و هریسی دو یا سه نفر بیکار دارند.

عبدالهی اضافه کرد: سرمایه‌گذاری در شهرستان‌های اهر و هریس نیازمند حمایت همه‌جانبه است و بنده به این امر بهاء می‌دهم به‌طوری که باید مسئولان ارشد و ادارات به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی چه در پروسه‌های اداری و چه در جلب مشارکت عمومی یاری‌رسان باشیم و از طرفی برخی از سرمایه‌گذاران گاهاً به دلیل بروکراسی‌های اداری، عدم اعطای تسهیلات نارضایتی به وجود می‌آید و همچنین با رفع موانع پیش رو بستر را برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این شهرستان‌ها فراهم کنیم.

بهره بانکی تسهیلات در عرصه تولید بسیار بالاست

وی بابیان اینکه در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران بایستی با اعطای تسهیلات کم‌بهره، اصلاح قوانین مالیاتی و سایر مسائل و مشکلات در قدم اول از طریق همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط رفع از سرمایه‌گذاران حمایت کنیم، گفت: بهره‌های بانکی در عرصه تولید بسیار بالاست و بخش خصوصی با توجه به اینکه به تسهیلات نیاز دارد اما به دلیل بالا بودن بهره بانکی نمی‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

نامزد اصلاح‌طلب انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس اهر و هریس با ذکر اینکه پیگیری و تسریع در امر بزرگراه اهر – هریس – تبریز از دیگر برنامه‌هایم است، بیان کرد: برای تسریع در روند احداث بزرگراه اهر – هریس – تبریز را با جدیت پیگیری می‌کنم به‌طوری که تنها خواسته ما اتمام این بزرگراه نیست بلکه با توجه ویژه دولت و مجلس چه در زمینه‌سازی و چه در تخصیص بودجه می‌توان این جاده را به باکو نیز متصل کرد.

عبدالهی با تأکید بر اینکه یکی از پروژه‌های تأثیرگذار و مهم که می‌تواند در اهر و هریس تحول ایجاد کند احداث راه‌آهن است، افزود: با وجود این‌که شاید برخی‌ها با شنیدن پیوستن اهر و هریس به خط ریلی احساس کند که شعار است ولی در واقع این شعار نیست در حالی که ظرفیت‌های این شهرستان‌ها با احداث راه‌آهن شکوفا شده و حوزه‌های گردشگری، کشاورزی و غیره را متحول می‌کند.

وی تصریح کرد: شهرستان‌های اهر و هریس به لحاظ داشتن موقعیت جغرافیایی و طبیعی برای جذب توریسم مستعد است که با احداث خط ریلی در این منطقه زمینه توسعه پایدار فراهم می‌شود ولی چنانچه که گفتم راه‌آهن شعار نیست بلکه این منطقه ظرفیت داشتن راه‌آهن را دارد.

تا زمانی که مردم درآمد کافی ندارد نمی‌توان مالیات گرفت

نامزد اصلاح‌طلب انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس اهر و هریس با اشاره به اینکه به دلیل تاریخی و فرهنگی بودن اهر نیاز به توجه ویژه در بحث آموزش عالی و مسائل اجتماعی داریم، بیان داشت: آموزش و پرورش در این زمینه می‌تواند کمک بسیاری کند تا بحث آموزشی را که اکنون به‌طور مطلوب است را ارتقاء دهیم.

عبدالهی خواستار توجه ویژه به پروژه‌های عمرانی شهرستان‌های اهر و هریس شد و گفت: توجه به عمران شهرهای اهر و هریس از دیگر برنامه‌های بنده است که دارای اعتبارات دولتی بوده که بایستی تا حد توان برای جذب اعتبارات به منظور پیشبرد پروژه‌ها تلاش کنیم.

وی بابیان اینکه مردم شهرستان‌های اهر و هریس توان پرداخت مالیات را ندارند و باید دولت در خصوص سقف مالیات پرداختی مردم این منطقه تجدیدنظر کند، یادآور شد: تا زمانی که مردم درآمد کافی ندارد نمی‌توان مالیات گرفت و از دولت خواهشمندیم تا جایی ممکن هست مالیات مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته را کاهش دهد.

نامزد اصلاح‌طلب انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس اهر و هریس اضافه کرد: با توجه به اینکه در دولت تدبیر و امید شاهد اقدامات خوبی در حوزه بهداشت و درمان منطق بودیم ولی با این حال هنوز از حد مطلوب فاصله‌داریم که در آینده اگر توفیق یافتم تا از سوی مردم اهر و هریس به مجلس راه یابم قطعاً برای افزایش سطح ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و تجهیز مراکز درمانی این شهرستان‌ها پیگیری خواهم کرد.

عبدالهی با تأکید بر اینکه توجه به روستاها از مهاجرت روستائیان به شهرها جلوگیری می‌کند، ابراز داشت: متأسفانه بخش عمده‌ای از مردم حاشیه‌نشین کلان‌شهر تبریز از منطقه ارسباران مهاجرت کرده‌اند و این امر نشان‌گر عقب‌ماندگی منطقه است و به‌حق قانونی خود دست نیافته و این‌یک واقعیت بوده که باید قبول کنیم و عمدتاً یکی از مشکلاتی که با آن گریبان گیر هستیم مهاجر فرست بودن منطقه است.

برخی از روستاهای اهر و هریس راه دسترسی مناسبی ندارند

وی با ذکر اینکه متأسفانه برخی از روستاهای اهر و هریس از راه دسترسی مناسبی برخوردار نیستند، افزود: با وجود اینکه اگر امکانات و خدمات به‌طور عادلانه در روستاها توزیع می‌شد شاید اکنون با مشکل مهاجرت مواجه نمی‌شدیم.

نامزد اصلاح‌طلب انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس اهر و هریس به استعداد این شهرستان‌ها در عرصه‌های ورزشی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: برخی رشته‌های ورزشی بومی کشور بر خواسته از شهرستان اهر بوده و همین‌طور هریس در ورزش از پتانسیل بالقوه‌ای برخوردار است اگر بتوانیم با همکاری برای باشگاه‌های ورزشی امکانات و تجهیزات تأمین کنیم تنها در بخش ورزش حرفه‌های زیادی برای گفتن خواهیم داشت البته برای پیشرفت ورزش این شهرستان‌ها نیز نیازمند ایجاد زیرساخت‌های متناسب با تجهیزات روز هستیم.

عبدالهی ادامه داد: با سابقه اجرایی ۳۳ ساله‌ای که بنده در سمت‌های فرماندار و مدیرکل استانداری و اشرافیتی که بر مسائل کشور و اداری دارم تصمیم دارم تجربیاتم را پیاده کرده و از افراد با تجربه و متخصص بومی برای توسعه و آبادانی این منطقه استفاده کنم تا حدالامکان جوانان ما احساس نکنند که از تخصص و تجارب آن‌ها استفاده نمی‌شود.

وی با قدردانی از اعتماد مردم شهرستان‌های اهر و هریس در انتخابات دور اول و دوم دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: مردم اهر و هریس تاکنون دو بار به بنده اعتماد کرده‌اند امیدوارم تا با اعتماد مجدد بتوانند طمع داشتن نماینده قدرتمند را بچشند به‌طوری که اعتماد مردم به یک مسئول بزرگ‌ترین پشتوانه بوده و حتی نمی‌توان این اعتماد را با چیزی دیگر مقایسه کرد.

انتهای پیام/