به گزارش خبرنگار اهرامروز، احمد محرم‌زاده در اولین همایش دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اهر با اشاره به این‌که دانشگاه فرهنگیان تنها به اهر تعلق ندارد بلکه تربیت معلمان ارسبارانی بر عهده این دانشگاه خواهد بود، اظهار داشت: برای ارتقای مرکز آموزش نیروی انسانی شهرستان اهر به پردیس دانشگاه فرهنگیان؛ با وزیر علوم دیداری خواهیم داشت تا این موضوع را پیگیری کرده و زمینه پذیرش مستقیم دانشجویان تربیت معلم را فراهم کنیم.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از مدیریت دانشگاه آزاد واحد اهر و تأثیرگذاری در احیای این دانشگاه گفت: تمامی دانشگاه‌های آزاد با مشکلاتی روبرو هستند ولی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر به گونه‌ای مدیریت کرده تا این دانشگاه سرپا بماند.

وی از امضای تفاهم‌نامه مشترک با دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی برای تأسیس پژوهشگاه معدن استان در شهرستان اهر خبر داد و افزود: با توجه به تعدد معادن در ارسباران؛ نیاز است تا پژوهشگاه معدن در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر تأسیس شود و طی رایزنی‌های انجام شده با دانشگاه آزاد استان؛ با تأسیس پژوهشگاه معدن آذربایجان‌شرقی در شهرستان اهر موافقت شد.

محرم‌زاده بابیان این‌که دانشگاه آزاد اسلامی با راه‌اندازی دانشکده پیراپزشکی در شهرستان اهر موافقت کرده است، اضافه کرد: اقدامات اولیه تأسیس پژوهشگاه معدن و دانشکده پیراپزشکی در شهرستان اهر توسط دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی انجام می‌گیرد و ما نیز از طرق دانشگاه آزاد مرکزی پیگیر امورات خارج از استان خواهیم بود. از طرفی مجوزهای لازم و موافقت با جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر اخذ شده و این تصمیم صرفاً در راستای حفظ دانشگاه آزاد اهر است تا رکود حاکم نشود.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی از رفع ایرادات شورای نگهبان در طرح رتبه‌بندی معلمان در مجلس خبر داد و یادآور شد: به معلمان اطمینان خاطر می‌دهم که ایرادات شورای نگهبان از طرح رتبه‌بندی معلمان در مجلس رفع و این طرح که بیش از ۱۰ سال است بلاتکلیف مانده بود نهایتاً اجرایی می‌شود، هرچند اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان خدمت کوچکی برای معلمان از سوی مجلس و دولت خواهد بود.

وی بر ضرورت تمرکززدایی از مرکز و رفع تبعیض از شهرستان‌ها تأکید کرد و گفت: تفاوت‌ها در هر جامعه‌ای وجود دارد، ولی تبعیض را مردم ما برنمی‌تابند از طرفی تمرکزگرایی جزو گلایه‌های مردم است که بین استان‌ها و شهرستان‌ها اختلاف ایجاد می‌کند در حالی که دامن‌زدن به اختلافات آفتی برای جامعه اسلامی است.

محرم‌زاده بیان کرد: موضوع بهداشت و درمان اهر که با سلامتی و جان مردم مرتبط است برای توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان هیچ‌گونه کم‌کاری نکرده‌ام و هر جایی احساس کردم می‌توانم برای تحقق مطالبات مردم تأثیرگذار باشم، پیگیری کرده‌ام تا خواسته‌های مردم را از دولت طلب کنم.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که مردم منطقه‌ی ارسباران از خدمات درمانی شهرستان اهر استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: در جریان شیوع ویروس کرونا و پیک‌های کرونا که بیمارستان باقرالعلوم اهر حتی ۱۶۰ بیمار بستری داشت حدود ۴۰ درصد مربوط به مردم شهرستان‌های ارسباران بود و از طرفی هزینه درمانی در شهرستان اهر نیز بالاست.

خبر از: علی دایلاری اصل