به گزارش خبرنگار اهرامروز، حجت‌الاسلام محمدعلی نظری در جلسه ستاد مقابله با کرونا در شهرستان اهر با تسلیت فرارسیدن شب ضربت خوردن امام علی(ع) اظهار داشت: امسال جشن گلریزان با وجود شیوع ویروس کرونا و محدودیت در برگزاری این جشن، جذابیت و شور خاصی نداشت ولی با این حال مردم اهر و خیرین برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و محکومین مالی ۸۰ میلیون تومان مساعدت مالی کردند.

وی افزود: هرچند در سال‌های گذشته بیش از امسال در جشن گلریزان کمک‌های مردمی و خیرین جمع‌آوری می‌شدو همانطور که پیش‌تر اعلام کرده‌ایم خیرین می‌توانند کمک‌های خود را برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد به شماره حساب ستاد دیه آذربایجان شرقی واریز کنند تا بتوانیم زندانیان را به آغوش خانواده بازگردانیم.

رئیس دادگستری اهر با انتقاد از روند افزایش قیمت کالاها و اقلام ضروری مردم در بازار گفت: اداره صمت، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف در هر شرایطی ملزم به نظارت بر قیمت کالاها در بازار هستند، به عنوان مثال آن‌طور که قیمت نان یکبار تعیین می‌شود و کسی هم حق گران‌فروشی ندارد در نظارت بر قیمت سایر کالاها و اقلام نیز باید نظارت مستمر وجود داشته باشد.

نظری با اشاره به اینکه دستگاه قضایی در مقابله با محتکران، گران‌فروشان و متخلفان کوتاهی ندارد، گفت: برخورد با متخلفان و محتکران تنها یک طرف قضیه است ولی باید تدابیر اتخاذ شود تا کسی جرات نداشته باشد تا احتکار، گران‌فروشی و کم‌فروشی کند علی‌رغم این‌ها باز شاهد عرضه کالاها با قیمت‌های متفاوت در بازار هستیم و این مهم موجب گلایه‌مندی مردم شد است.

وی تاکید کرد: ساز و کار و زمینه برای گران‌فروشی و احتکار کالا بایستی در هر شرایط از بین برود، چرا در نظارت بر بازار حساسیت و دقت وجود ندارد؟ دستگاه‌های ذی‌ربط باید به گلایه‌های مردم از بابت گرانی کالاها و اقلام ضروری پاسخ قانع‌کننده‌ای داشته باشند.

رئیس دادگستری اهر خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی از تصمیمات و مصوبات ستاد مقابله با ویروس کرونا در شهرستان اهر حمایت می‌کند و از طرفی هم تقاضا دارم با حضور مسئولان ذی‌ربط جلسه‌ای در رابطه با راه‌اندازی نقاهتگاه بیماران کرونایی برگزار کرده و در آن جلسه تصمیم‌گیری کنیم.

انتهای پیام/