احمد محرم‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار اهرامروز، با اشاره به این‌که بنده هنوز فعالیت رسمی نمایندگی مردم شریف اهر و هریس را آغاز نکرده‎‌ام، اظهار داشت: برای این‌که بتوانیم طرح‌ها و پروژه‌های منطقه را پیگیری کنیم با منتخبان مردم شهرستان‌های هم‌جوار دیدارهایی داشتیم و رایزنی می‌کنیم تا با همکاری، همفکری و همراهی همدیگر بتوانیم گره از مشکلات مردم منطقه بگشاییم.

وی، عمده‌ترین مشکل مردم اهر و هریس را بیکاری جوانان تحصیل‌کرده عنوان کرد و افزود: با توجه به این‌که تولید و صنعت می‌تواند بخشی از معضل بیکاری را در اهر و هریس رفع کند به همین منظور سعی کردیم تا مشکلات و موانع تولیدکنندگان و صنعت‌گران شهرستانی را از جمله در شهرک صنعتی رفع کنیم و در این راستا از مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی به شهرستان اهر دعوت کردیم.

نماینده منتخب مردم اهر و هریس در مجلس یازدهم گفت: در نشستی که با حضور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی و صنعت‌گران و تولیدکنندگان انجام شد، مقرر شد تا با همکاری همدیگر بتوانیم مشکلات ریز و درشت تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران را رفع کنیم و زمین‌هایی نیز در اختیار سرمایه‌گذاران بگذاریم و ریز تصمیمات این نشست در صورت تحقق به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.

محرم‌زاده در ادامه با اشاره به پیگیری مسائل پروژه‌های راه‌سازی از قبیل بزرگراه اهر-تبریز و بزرگراه اهر-مشگین‌شهر گفت: در همین راستا از مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی دعوت کردیم تا مسئل و مشکلات پروژه‌های راه‌سازی را بررسی کنیم، بر اساس قولی که مدیرکل راه و شهرسازی استان دادند قرار شد بزرگراه اهر-تبریز تا پایان شهریورماه تکمیل و در اختیار مردم قرار گیرد.

وی تاکید کرد: همچنین با حضور مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی و پیمانکار، مسائل و مشکلات بزرگراه اهر-مشگین‌شهر را نیز بررسی کردیم که قرار شد پیمانکار برای پروژه بزرگراهی برنامه زمان‌بندی ۳۶ ماهه ارائه دهد و از طرفی هم پیشنهاد دادیم تا برای تقاطع روستای کقالق، تقاطع غیرهم‌سطح پیش‌بینی شود چراکه اگر کمربندی جنوبی به بزرگراه تبدیل شود در عبور و مرور روستائیان مشکلاتی به وجود خواهد آمد.

ایجاد صنایع جنبی مس در شهرستان‌های اهر و هریس ضروری است

نماینده منتخب مردم اهر و هریس در مجلس یازدهم، ایجاد صنایع تبدیلی مس در شهرستان‌های اهر و هریس را از محورهای پیگیری خود ذکر کرد و گفت: با توجه به این‌که شهرستان‌های اهر و هریس دارای معادن غنی از جمله مزرعه، انجرد و سوناجیل هستند، که در این راستا طبق رایزنی‌هایی که با مدیران مس انجام دادیم با همکاری فعالان صنعت مس، زمینه حضور سرمایه‌گذاران را برای ایجاد صنایع تبدیلی مس در جهت جلوگیری از خام فروشی فراهم می‌کنیم.

محرم‌زاده بابیان این‌که مسائل مربوط به معادن مس و طلای شهرستان‌های اهر و هریس را با جدیت پیگیری می‌کنم، بیان داشت: با رایزنی‌های انجام یافته و به حول قوه الهی، معدن طلای سوناجیل شهرستان هریس را که متوقف شده مجدداً فعال‌سازی می‌کنیم.

وی تاکید کرد: مسئولان منطقه و شهرستان‌ها بایستی با همکاری جهادی بتوانند زمینه حضور سرمایه‌گذاران در شهرستان را فراهم کرده و اگر مشکلی وجود دارد را با همراهی همدیگر رفع کنیم، چراکه معتقدیم عمده مشکلات مردم منطقه از بیکاری جوانان و درآمد اندک ناشی می‌شود از این‌رو باید توان‌مان را رفع موانع اشتغال و تولید بگذاریم.

رفع موانع تولید از دغدغه‌های مجلس یازدهم در سال «جهش تولید» است

نماینده منتخب مردم اهر و هریس در مجلس یازدهم در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که به نظرتان رویکرد مجلس یازدهم در تحقق منویات مقام معظم رهبری در رابطه با شعار «جهش تولید» چگونه خواهد بود؟ گفت: نمایندگان مجلس یازدهم بایستی موانع و مشکلات تولید و تولیدکنندگان را به صورت واقعی احصاء و برای رفع موانع و مشکلات به صورت جهادی و انقلابی حل کنند.

محرم‌زاده تصریح کرد: بزرگ‌ترین کمکی که می‌تواند مجلس یازدهم به عرصه تولید کند این است که بر اساس مشکلات و موانع پیش‌روی تولیدکنندگان تصمیمات قاطع و تاثیرگذار را اتخاذ کند و زمینه را برای افزایش تولید که عمدتاً به آن «جهش تولید» می‌گوییم فراهم کند، به طور کلی تحقق «جهش تولید» می‌تواند در کاهش معضل بیکاری و ایجاد اشتغال نیز تاثیر صدچندانی داشته باشد.

وی با تاکید بر این نقش مجلس در تحقق «جهش تولید» ابراز داشت: اصلی‌ترین دغدغه مجلس یازدهم در سال مزین به «جهش تولید» این است که موانع و مشکلات ریز و درشت، تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران را مرتفع کند.

انتهای پیام/