به گزارش خبرنگار اهرامروز، سید محمد عابدی در دیدار با رئیس و کارکنان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اهر که به مناسبت هفته بنیاد مسکن صورت گرفت، اظهار داشت: فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یکی از فرمان‌های تاریخی امام راحل بود و در طول ۳۸ سال گذشته آثار و نتایج ارزشمند این نهاد را در روستاها مشاهده کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در زمان حکومت رژیم طاغوت پهلوی روستاهای کشور به‌طور کلی فراموش‌شده بود و در عین حال از هیچ امکاناتی برخوردار نبودند، افزود: روستاهای کشور در محرومیت بالای ۸۰ درصد بودند و حتی برخی از روستاها فاقد راه ارتباطی بودند.

فرماندار اهر بابیان اینکه در حال حاضر می‌توانیم به‌صراحت اعلام کنیم که تمامی روستاهای شهرستان اهر از نعمت برق برخوردار هستند و تنها یک روستای دورافتاده و متروکه با یک نفر جمعیت بدون برق مانده است، گفت: برای برق‌رسانی به روستاهایی که پنج خانوار جمعیت دارند میلیاردها تومان هزینه می‌شود این در حالی است که ما برای برق‌رسانی به تنها روستای باقی‌مانده که یک نفر ساکن دارد برق‌رسانی می‌کنیم.

عابدی اضافه کرد: روستاها مرکز تولید پایه‌ای هستند با توجه به اینکه شغل عمده روستائیان دامداری و کشاورزی است به همین دلیل می‌توان روستاها مرکز تولید نامید، در حالی که امسال سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بوده امیدواریم با توسعه و رفع مشکلات روستاها به‌صورت عملیاتی‌تر وارد عرصه اقتصاد مقاومتی شویم.

وی با تأکید بر اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بهترین نهاد برای توسعه عمران و آبادانی روستاها است، بیان کرد: برای اینکه بتوانیم روستائیان را به زندگی در روستاها امیدوار کنیم می‌بایست خدماتی در خور شان روستائیان ارائه دهیم به‌طوری که همین ساکنین روستاها چرخ‌های اقتصادی کشور را به حرکت در می‌آوردند و با حمایت از آن‌ها اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال تحقق می‌یابد.

فرماندار اهر با اشاره به اینکه توزیع عادلانه خدمات و عمران و آبادانی روستاها، از مهاجرت روستائیان به شهرها جلوگیری می‌کند، تصریح کرد: در حال حاضر برخی از خانواده‌های شهرنشین به دلیل آلودگی صوتی و هوا رغبتی برای سکونت در شهر را ندارند و امیدواریم با برنامه‌های مناسب بتوانیم برای روستائیان خدمات بهتری ارائه کنیم.