به گزارش خبرنگار اهرامروز، مدد سمندری در سومین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان اهر، اظهار کرد: ایجاد اشتغال برای جوانان بیکار از مهم‌ترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری و دولت بوده و ما نیز به‌عنوان سربازان نظام مقدس جمهوری اسلامی باید هر چه در توان داریم در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال به‌کارگیریم.

معاون فرماندار اهر با اشاره به اینکه مسئولین ضمن بررسی مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی، واحدهایی که از نظر منابع مالی با مشکل مواجه‌اند در اولویت قرار دهند، افزود: قطعاً واحدهایی که در خصوص دریافت تسهیلات واجد شرایط هستند و می‌توان با رفع مشکل سرمایه درگردش آن‌ها زمینه اشتغال جوانان را فراهم کرد در اولویت قرار گیرد.

وی ادامه داد: طرح‌های ارائه‌شده از سوی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اهر برای ۱۵۰ نفر و میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ۱۳ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

سمندری با ذکر اینکه طرح‌های مطروحه در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری اهر زمینه اشتغال ۱۶۳ نفر را فراهم می‌کند، گفت: با اختصاص ۸۱۵ میلیون تومان سرمایه در گردش برای این طرح‌ها که سهم شهرستان اهر است گامی ارزشمند در فراهم کردن زمینه اشتغال جوانان این شهرستان برداشته می‌شود.

معاون فرماندار اهر یکی از مهم‌ترین محورهای ایجاد اشتغال برای جوانان را حوزه گردشگری عنوان کرد، بیان داشت: سعی داریم طرح‌های گردشگری کمپ سد ستارخان، یل سویی، تالاب یوسفلو و منطقه نمونه گردشگری فندقلو با حمایت و سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را به سرانجام رسانده و حداقل قدمی برای ایجاد اشتغال جوانان برداشته باشیم.

وی اظهار داشت: هراندازه‌ای که بتوانیم از جمعیت بیکاران شهرستان اهر با ایجاد شغل کاهش دهیم همان اندازه می‌توانیم در سایر زمینه‌ها علی‌الخصوص بیکاری و آسیب‌های اجتماعی موفق‌تر عمل کنیم.

سمندری اضافه کرد: امسال با وجود کم‌آبی خوشبختانه باغات میوه شهرستان اهر ثمره خوبی برای باغداران داشته است ولی افزایش برداشت میوه تنها یک‌طرف قضیه بوده چراکه اگر از باغداران با بازاریابی جهت فروش میوه‌ها با قیمت مناسب حمایت نشود یقیناً باغداران متحمل خسارت خواهند شد اما باید دستگاه‌های ذی‌ربط برای فروش میوه تولیدی در شهرستان برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.