به گزارش اهرامروز، محمد اسدی در آیین افتتاح سردخانه ۵ هزار تنی آروین در شهرک صنعتی اهر با اشاره به این‌که ۲۱ تا ۲۷ خردادماه به‌عنوان هفته جهاد کشاورزی نام‌گذاری شده است، اظهار داشت: به لحاظ این‌که هفته جهاد کشاورزی با ماه مبارک رمضان تقارن یافته بود با نظر مدیران سازمان، برنامه‌های این هفته با تأخیر در سراسر استان به‌ویژه در شهرستان اهر برگزار می‌شود.

وی، کشاورزی را یکی از بخش‌های تأثیرگذار در اقتصاد کشور عنوان کرد و افزود: دامداری و کشاورزی از جمله حوزه‌هایی است که امنیت غذایی مردم را تأمین می‌کند و این بهره‌برداران هستند که با تلاش و جهاد در عرصه دامداری، کشاورزی و سایر حوزه‌ها امنیت غذایی جامعه را تضمین می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر بابیان اینکه تولیدات بخش کشاورزی با ماندگاری کم، فسادپذیر و دارای انواع ضایعات است، گفت: بر اساس کار کارشناسی ۳۰ تا ۵۰ درصد تولیدات سیفی جات به‌نوعی ضایع می‌شود و برای اینکه بتوانیم میزان ضایعات بخش کشاورزی را کاهش دهیم مجبور هستیم تا به تکمیل زنجیره تولید روی بیاوریم.

اسدی، ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در راستای بهره‌وری بیشتر از تولیدات کشاورزی و کاهش ضایعات ضروری دانست، بیان داشت: به لحاظ این‌که ارزش‌افزوده بدون هیچ واسطه‌ای به جیب کشاورزان برود بایستی دست دلالان و واسطه گران را از این بخش کوتاه کنیم.

وی با تأکید بر این‌که راه‌اندازی خط تولید میوه خشک و چیپس میوه حلقه گمشده بخش کشاورزی است، گفت: پروژه‌های بخش کشاورزی شهرستان اهر با تبعیت از منویات مقام معظم رهبری و اجرای دستورات ایشان در این بخش می‌توان گفت که نمونه‌های بارز اقتصاد مقاومتی هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر از راه‌اندازی ۵ واحد تولیدی چیپس میوه در راستای جلوگیری از ضایعات میوه در این شهرستان خبر داد، یادآور شد: ایجاد سردخانه‌ها جهت نگهداری میوه می‌تواند از ضایعات تولیدات کشاورزی جلوگیری کند و اگر امروز می‌توانیم به کشاورزان در جهاد کشاورزی خدمت کنیم افتخار می‌کنیم.

اسدی با ذکر این‌که سالانه ۱۵۰ هزار تن میوه در شهرستان اهر تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: برای این‌که بتوان از میوه‌های تولیدی شهرستان نگهداری کرد نیازمند ایجاد سردخانه‌های جدیدی نیز هستیم و در این جهت جهاد کشاورزی شهرستان اهر آماده حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در ایجاد سردخانه است.