به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اهر با اشاره به اینکه معلمان در تبیین و رساندن اهداف نهضت قیام امام حسین(ع) نقش بسزایی می‌توانند داشته باشند، اظهار داشت: متأسفانه دشمنان اسلام در بین شیعیان خرافه‌پرستی را رواج می‌دهند شاید در ظاهر زیبا باشد اما وظیفه‌داریم از مسائلی که ارتباطی با نهضت قیام امام حسین(ع) و دین اسلام ندارد به دین ما رخنه کند.

امام جمعه اهر افزود: عزاداری در ماه محرم‌الحرام خوب است اما وقتی با خرافه و آسیب‌هایی همراه می‌شود نه‌تنها به اسلام و عزاداران آسیب می‌رساند بلکه حتی زمینه سوءاستفاده دشمنان اسلام را به جهت تبلیغات سوء علیه شیعیان تحریک می‌کند.

وی در ادامه شورای آموزش و پرورش را بازوی قوی دستگاه تعلیم و تربیت دانست، گفت: یقیناً هیچ پیشرفت و ترقی با تلاش یک دستگاه محقق نمی‌شود اما با آنکه مدیر سابق آموزش و پرورش اهر خدمات ارزنده‌ای از خود به‌جای گذاشتند و حال مدیر جدید منصوب‌شده بایستی در راستای حفظ جایگاه دستگاه تعلیم و تربیت و پیشبرد اهداف عالیه این دستگاه تمامی ادارات همراه و همکار شوند.

حاجی‌زاده ادامه داد: حمایت از آموزش و پرورش تنها به شعار دادن و سخنرانی نیست بلکه باید اقداماتی انجام دهیم تا آموزش و پرورش اهر به‌عنوان قدیمی‌ترین نواحی و آن‌طور که در شأن منطقه ارسباران است مورد حمایت عملی قرار گیرد.

امام جمعه اهر بابیان این‌که چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نسبت به سال‌های گذشته باشکوه‌تر برگزار می‌شود، گفت: در چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی دستاوردهای نظام اسلامی به‌طور واضح و شفاف برای مردم تبیین می‌شود اما منظور از دستاوردها یکی یا دو تا نیست بلکه نظام اسلامی در حوزه‌های مختلف دستاوردهای بی‌شماری دارد.

وی تصریح کرد: دشمنان نظام اسلامی در صدد این هستند تا نظام جمهوری اسلامی را براندازی کنند و در این راستا خیال می‌کنند که انقلاب اسلامی به چهلمین سالگرد پیروزی خود دست نمی‌یابد اما نمی‌دانند ملت ایران این آرزوی آن‌ها را ناکام می‌گذارند.

حاجی‌زاده با ذکر اینکه دشمنان با تهاجم فرهنگی سعی در تغییر عقاید و هویت ایرانی اسلامی جوانان هستند، افزود: اگر در این جنگ فرهنگی و اقتصادی واقعیت‌ها به جوانان نگفته شود و آن‌ها را از توطئه‌های دشمنان مطلع نسازیم شاید فکر کنند که بدخواهان نظام و انقلاب اسلامی حرف راست می‌گوید.

امام جمعه اهر ابراز داشت: متأسفانه برخی‌ها علی‌رغم این‌که نظام جمهوری اسلامی در مقایسه با زمان پیش از انقلاب دستاوردهای بسیاری داشته، مسائل و مشکلات معیشتی و اقتصادی را سیاه نمایی می‌کنند هرچند مشکلات از گذشته بوده و در آینده هم خواهد بود ولی سیاه نمایی دستاوردهای انقلاب خیانت به ملت است.

وی، نقش دستگاه تعلیم و تربیت را در بیان حقایق جمهوری اسلامی و رساندن پیام انقلاب به دانش‌آموزان غیرقابل‌انکار دانست، گفت: همان‌طور که ارتقاء جایگاه آموزش و پرورش امید را در دل فرهنگیان زنده می‌کند همان اندازه نیز اگر لطمه‌ای به‌جایگاه این دستگاه وارد شود جبران آن بسیار سخت خواهد بود.

حاجی‌زاده با تأکید بر اینکه درخواست‌های خانواده‌ها در خصوص هدایت تحصیلی فرزندان کاملاً به‌حق است، گفت: بعضاً خانواده‌ها برای گلایه از اینکه هدایت تحصیلی مانع از ورود فرزندانشان به رشته تجربی شده به ما مراجعه می‌کنند در حالی که تحصیل در رشته تجربی همانند گذشته آن‌چنان آب و نان ندارد اما از مسئولان انتظار داریم تا استعدادسنجی و احصاء نیازهای جامعه دانش‌آموزان را به سمت رشته‌هایی که می‌توانند در آن موفق شوند هدایت کنند.

امام جمعه اهر خاطرنشان کرد: متأسفانه این تفکر که اغلب جوانان دوست دارند بعد از اتمام تحصیلات شغل دولتی داشته باشند بیش از آن‌که موفقیت کسب کنند بیشتر به خود آسیب می‌رسانند منظور از آسیب‌رسانی این است که اگر به دنبال مهارت‌آموزی بوده و از طریق مهارتی که دارند اشتغال یابند شاید بیشتر از حقوق دولتی، درآمد حاصل کنند به‌طوری که این‌ها را باید معلمان بگویند.