به گزارش خبرنگار اهرامروز، کمال امید در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان اهر که در شهرداری شهر فرهنگی و تاریخی اهر برگزار شد با اشاره به اینکه ۸۰۰۰ صنف در حوزه‌های مختلف در شهر اهر فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: تاکنون ۵۷۵ شغل مزاحم در شهر اهر که عمدتاً شهروندان از عدم سامان‌دهی مشاغل مزاحم ناراضی‌اند شناسایی‌شده است.

وی از احداث شهرک صنفی به‌منظور ساماندهی و تجمیع مشاغل مزاحم در شهر اهر خبر داد و افزود: احداث شهرک صنفی در اهر از سال‌های قبل مطرح است و به لحاظ اینکه در روند اداری مجریان پروژه با مشکل مواجه بودند اخیراً مشکلات این شهرک مرتفع و قرار شد روند احداث شهرک صنفی اهر تسریع شود، احداث این شهرک صنفی از هر حیث برای ما اهمیت دارد به‌طوری که با تکمیل شهرک صنفی می‌تواند مشاغل مزاحم را سامان‌دهی و به دغدغه‌های شهروندان خاتمه داد.

شهردار اهر با ذکر اینکه بخش قابل‌توجهی از بافت‌های قدیم شهر که غالباً هسته اصلی و مرکزی هر شهری را تشکیل می‌دهند عمدتاً به بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری تبدیل شده‌اند، ادامه داد: فرسودگی واقعیتی است که بیشتر شهرها با آن درگیر شده‌اند و علاوه بر نابودی بافت‌های سنتی، هزینه هنگفتی را  نیز در پی دارد. در حقیقت یکی از مشکلات اساسی در بافت قدیم شهری عدم وجود امکانات شهری است و همین امر سبب شده بسیاری از بومی‌های اصیل با وجود وابستگی‌های زیاد، محله قدیمی خود را ترک نموده و املاک خود را به‌صورت مخروبه رها نمایند. این املاک رها شده کم‌کم به معضل اجتماعی تبدیل‌شده و مسکن و مآمنی  برای معتادان و افراد بی‌خانمان شده است.

امید اضافه کرد: در شهر اهر ۱۸۷ اماکن فاقد انشعاب آب و فاضلاب وجود دارد و از این‌رو یکی از اساسی‌ترین معضلات نبود انشعاب فاضلاب در تعدادی از اماکن موجب می‌شود تا پساب را به داخل رودخانه سرازیر کنند.

وی بابیان اینکه جمع‌آوری دامداری‌های کوچک سطح شهر اهر که تعداد آن به ۱۸۸ مورد می‌رسد به‌تنهایی از عهده شهرداری خارج است، گفت: بر اساس بند ۱۵ و ۲۰ ماده ۵۵ قانون اساسی نگهداری دام در شهر ممنوع بوده و فعالیت این شغل در داخل شهر غیرقانونی محسوب می‌شود و اگر تخلفاتی از این قبیل از طرف مردم به‌دست ما برسد مأمورین شهرداری در اسرع وقت به آن رسیدگی خواهند کرد.

شهردار اهر با اشاره به اجرای طرح زنده گیری سگ‌های ولگرد در سطح شهر بیان کرد: با توجه به سردی هوا و افزایش سگ‌های ولگرد در سطح شهر و پیگیری‌های شهروندان و در راستای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد معاونت خدمات شهری شهرداری اهر از عموم همشهریان تقاضا دارد در صورت مشاهده با سامانه ۱۳۷ فوریت‌های خدمات شهری تماس حاصل نموده تا اکیپ مربوطه در اسرع وقت نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام نمایند.

امید تصریح کرد: شهرداری اهر برای نگهداری سگ‌های ولگرد و تحویل آن به مرکز نگهداری سگ‌های ولگرد در حاشیه تبریز هزینه پرداخت می کند این در حالی است سال گذشته برای زنده گیری و نگهداری سگ‌های ولگرد ۱۴۰ هزار تومان هزینه می کردیم و حال در راستای رضایتمندی مردم تقاضا داریم اگر فردی قصد دارد سگی را آزاد کند جای آن در شهر نیست.

وی با تاکید بر اینکه سد معبر و تجاوز به حریم عمومی مردم اقدامی غیرقانونی است، گفت: سد معبر از لحاظ شرعی هم جایز نیست و این عمل را حتی می توان نقش حقوق شهروندان دانست و لازم می دانیم از همکاری های دادستانی با شهرداری اهر برای رفع معضل سد معبر قدردانی کنیم.

شهردار اهر اضافه کرد: به منظور سامان دهی میوه فروشان سیار سطح شهر، شهرداری اهر ۶۹ غرفه در مناطق مختلف ایجاد کرده بود تا شاید این غرفه ها بتواند از ترافیکی که میوه فروشان سیار ایجاد می کنند بکاهد و برای ایجاد این غرفه ها ۴۰۰ میلیون تومان نیز هزینه کرده ایم.

امید با اشاره به اینکه اگر همراهی دستگاه های دولتی و قضایی و شورا نبود نمی توانستیم شهرداری اهر را با شرایط وخیم مالی مدیریت کنیم، ابراز داشت: متاسفانه شهرداری ها درگیر بحران مالی هستند و شهرداری اهر که مستثنی از این بحران اقتصادی نبود بلکه شرایطی فراتر نیز داشت.

انتهای پیام/