به گزارش خبرنگار اهرامروز، عیسی اسدی در جلسه کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی اظهار داشت:طبق دستور آقای شهردار در سال جاری پروژه های متعدد عمرانی در سطح شهر اجرا خواهیم نمود.

وی بابیان اینکه به دلیل افزایش جمعیت شهری اهر و عدم تخصیص قیر رایگان از سوی وزارت کشور در تأمین قیر مورد نیاز جهت آسفالت‌ریزی با مشکلات متعددی روبرو شده‌ایم، افزود: علی‌رغم مشکلات مالی و بدهی‌های شهرداری اهر ولی از طریق برخی سازمان‌ها توانسته‌ایم بخشی از قیر مورد نیاز را تأمین کنیم و در حال حاضر مشغول به لکه‌گیری برخی از مناطق شهری هستیم.

معاون فنی و عمرانی شهردار اهر اضافه کرد: اهالی ۵۵ کوچه در شهر اهر که سال‌های گذشته هزینه مشارکتی خود را برای آسفالت‌ریزی پرداخت کرده‌اند ما در قبال آن‌ها متعهد هستیم اما تاکنون به لحاظ اینکه از نظر قیر کمبودهایی داریم شهرداری نتوانسته است به تعهدات خود عمل کند به‌طوری که اگر در گذشته به تعهدات عمل می‌شد الان در برابر مردم روسفید بودیم.

اسدی با ذکر اینکه کانال منطقه شله بران که یکی از مطالبات مردم بود با مشارکت سپاه ناحیه اهر و شهرداری در حال احداث است، گفت: این پروژه که با همکاری و مشارکت سپاه احداث می‌شود عملیات عمرانی به‌زودی به اتمام می‌رسد.

وی از افتتاح فاز اول پارک ولایت در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: عملیات عمرانی فاز نخست پارک ولایت به اتمام رسیده و در حال حاضر فضای سبز و روشنایی آن را تأمین می‌کنیم البته نمی‌خواهیم برای افتتاح سریع آن نقایصی وجود داشته باشد تا بعداً شاهد مشکلاتی باشیم.

معاون فنی و عمرانی شهردار اهر، پیاده‌روسازی در خیابان ۳۵ متری صاحب‌الزمان(عج)، احداث دیوار سنگی در پشت اداره برق، تکمیل پارک منطقه بهرام‌آباد، بهسازی و ساماندهی گورستان نادرقوجا، زیباسازی مدرسه زینب کبری، سامان‌دهی کیچیک چای، تکمیل پارک آتالار، محوطه‌سازی ترمینال ارسباران، اصلاح خیابان‌ها اصلی جهت دفع صحیح آبهای سطحی را از جمله اقدامات شهرداری اهر ذکر کرد.

اسدی با تأکید بر اینکه همشهریان عزیز اهری در پروژه‌های عمرانی از جمله آسفالت‌ریزی مشارکت بسیاری خوبی دارند، گفت: مردم بیش از همه به وضعیت فعلی شهرداری اهر آگاهی دارند و مشارکت‌های آن‌ها در اجرای پروژه‌ها نشان از این آگاهی است.

وی اضافه کرد: از ستاد بازآفرینی شهری ۲۰۸ تن قیر به‌منظور آسفالت‌ریزی کوچه‌ها و خیابان منطقه چلب وردی اختصاص‌یافته که مختص این منطقه است و در کنار آن اقدامات لازم جهت پیاده‌روسازی و جدول‌گذاری نیز انجام‌یافته، این در حالی است که شهرداری اهر خود را متعهد به خدمت به مردم می‌داند ولی اینکه گفته می‌شود برخی از اهالی در این عمران منطقه تأثیرگذار بوده‌اند کذب است.وی اضافه کرد: از ستاد بازآفرینی شهری حدود ۲۰۸ تن قیر به‌منظور آسفالت‌ریزی کوچه‌ها و خیابانهای منطقه چلب وردی اختصاص‌یافته که مختص این منطقه است و در کنار آن اقدامات لازم جهت پیاده‌روسازی و جدول‌گذاری نیز انجام‌یافته،که ان شاءالله به محض تخصیص قیر عملیات گسترده آسفالت را در محلات فوق اجرا خواهیم نمود.

 

معاون فنی و عمرانی شهردار اهر با اشاره به اینکه شهر اهر به لحاظ افزایش جمعیت به بیش از ۱۰۰ هزار نفر از بعضی از کمک‌های دولتی محروم مانده است، خاطرنشان کرد: شهرداری اهر در این برهه که با بحران مالی روبروست غیر از هزینه که بایستی مدیریت نماییم درآمد کلانی ندارد در حالی که باید به فکر درآمد پایدار برای شهرداری اهر بوده تا از این طریق حداقل بتوانیم پاسخگوی نیازهای عمرانی شهر باشیم.

انتهای پیام/