به گزارش خبرنگار اهرامروز، محمد میرزاپور در نشست مشترک نماینده مردم اهر و هریس با مدیران جمعیت هلال‌احمر آذربایجان شرقی در رابطه با کاربری ساختمان بیمارستان قدیم اهر اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی تبریز و شبکه بهداشت و درمان اهر در رابطه با ساختمان بیمارستان قدیم ادعای مالکیت نمی‌کند و پیشنهاد ما این است ساختمان بیمارستان قدیم تحت مالکیت هلال‌احمر به مرکز درمانی تبدیل و در اختیار مردم قرار گیرد.

وی در واکنش به اظهارات رئیس هیئت‌مدیره جمعیت هلال‌احمر آذربایجان شرقی افزود: اینکه دانشگاه علوم پزشکی تبریز می‌خواهد بیمارستان قدیم اهر را به بیمارستان روانی یا مرکز بیماران روانی و دیوانه‌خانه تبدیل کند بحث درستی نیست، ایجاد مرکز جامع اعصاب و روان به معنی دیوانه‌خانه نیست.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر ادامه داد: متاسفانه در شهرستان اهر موارد خودکشی، افسردگی و اضطراب بیش از سایر بیماری‌هاست و ایجاد مرکز جامع سلامت روان چون به دلیل عدم همکاری و تعامل بین‌بخشی نتوانستیم این مرکز درمانی را ایجاد کنیم امتیاز و اعتبار وزارت بهداشت را از دست دادیم و اگر قرار باشد بیمارستان قدیم اهر احیاء شود نیاز به اخذ مجوز از وزارت بهداشت است.

میرزاپور یادآور شد: در حال حاضر ظرفیت تمامی بخش‌های بستری بیمارستان باقرالعلوم اهر تکمیل شده است و ناچاراً به پزشکان بیمارستانی می‌گوییم هر بیماری که شرایط مناسبی دارد ترخیص شود تا بتوانیم بیماران جدید را پذیرش کنیم و هنوز نمی‌دانیم چه در انتظارمان است شاید ترکیب ویروس کرونا و آنفولانزا در فصل پاییز و زمستان، شاهد انفجار کرونایی در شهرستان اهر باشیم.

وی ابراز داشت: اگر می‌گوییم فضای بیمارستان قدیم اهر برای بستری بیماران ناامین است قطعاً برای دانش‌آموزان بیش از بیماران خطرساز است، ما به دنبال مالکیت یا تصرف ساختمان بیمارستان قدیم نیستیم فقط پیشنهاد می‌کنیم این ساختمان در شرایط فعلی به مرکز مراقبت ازبیماران کرونایی اختصاص داده شود و هر کسی که می‌خواهد اداره کند اما در عین حال به نیاز بیماران پاسخ دهد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر بابیان اینکه شهرستان اهر از نظر شیوع ویروس کرونا و آمار مبتلایان در کشور رکورددار است، گفت: میزان ابتلا به ویروس کرونا به ازای هر ۱۰ هزار نفر جمعیت در شهرستان اهر نسبت به آمار کشور، بیش از ۲ برابر است.

میرزاپور از نیازمندی شهرستان اهر به بیمارستان دوم یا بیمارستان جایگزین خبر داد و خاطرنشان کرد: شیوع ویروس کرونا به ما هشدار می‌دهد که شهرستان اهر به بیمارستان جدید یا جایگزین نیاز مبرمی دارد و افزایش تخت‌های بستری بیمارستان باقرالعلوم اهر نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای آینده باشد و طی روند احداث بیمارستان جدید در شهرستان اهر بسیار طولانی‌تر خواهد بود.