به گزارش خبرنگار اهرامروز، سید مرتضی نیرومند اسکویی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی شهرک صنعتی اهر اظهار داشت: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید هر هفته در یکی از شهرستان‌های آذربایجان شرقی تشکیل جلسه می‌دهد در این نشست‌ها اگر مشکلاتی در شهرستان قابل حل باشد به فرمانداران محول می‌شود تا پیگیری کنند و اگر در سطح استان قابل حل باشد مسائل مطرح شده به ستاد تسهیل و روفع موانع تولید استان ارجاع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهرک صنعتی اهر یکی از بهترین و مجهزترین شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی است، افزود: واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی و شهرک صنعتی اهر با بیمه تامین اجتماعی، بانک‌ها و امور مالیاتی بوده که واحدها را به تعطیلی می‌کشاند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی با انتقاد از سخت‌گیری‌های ادارات دولتی شهرستان اهر گفت: بنده ۱۵ سال است که در شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی فعالیت می‌کنم و پیش‌تر بارها به شهرستان اهر آمده‌ام در این مدت متوجه شده‌ایم که مردم از سوی ادارات متحمل سختی‌های بسیاری می‌شوند و ادارات کمتر با مردم همراهی می‌کنند.

نیرومند اضافه کرد: مشکل‌ساز بودن پلیس‌راه اهر برای واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک صنعتی اهر از دوران فرمانداری آقای صدیقی در دولت دهم مطرح است اما حل این مشکل خارج از حیطه اختیارات شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی و مسئولان شهرستانی است در حالی که بنده بارها شاهد بودم که فرماندار شهرستان و نماینده مجلس از طریق دستگاه‌های استانی پیگیری رفع موانع تولیدکنندگان و کارآفرینان اهری بوده‌اند.

ابراز نگرانی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی از تعطیلی واحدهای تولیدی در اهر

وی از فعال بودن ۲۱ واحد تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی اهر خبر داد و گفت: امسال سال «رونق تولید» است اگر با روال سال‌های گذشته در عرصه تولید و صنعت فعالیت کنیم قطعاً جواب قانع‌کننده‌ای نخواهیم گرفت لذا باید در روش کارهایمان تغییرات اعمال کنیم چراکه از دولت حقوق می‌گیریم تا در خدمت مردم باشیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی از ۱۸ دستگاه دولتی خدمات می‌گیرد چراکه شهرک‌های صنعتی نهاد حاکمیتی نیست و بر اساس قانون کشورمان دستگاه‌های خدمات‌رسان موظف‌اند تا در داخل محدوده شهرک‌های صنعتی خدمات را تا درب واحدهای تولیدی و صنعتی توسعه دهند.

نیرومند بابیان اینکه ایجاد تقاطع یا سامان‌دهی ورودی و خروجی شهرک صنعتی اهر جزو ضروریات است، گفت: این‌که همدیگر را از حیث وجود مشکلات شهرک صنعتی اهر مقصر بدانیم منسوخ شده است بلکه تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط مقصر هستند لذا در زمینه تقاطع شهرک صنعتی اهر بایستی طرحی آماده شود و از طریق استانداری آن را پیگیری کنیم.

وی با ذکر اینکه سه بخش شامل خدماتی، صنعتی و کارگاهی برای فعالیت واحدها در شهرک صنعتی اهر داریم، ابراز داشت: متاسفانه شرایط به‌گونه‌ای شده که تعدادی از واحدهای صنعتی و تولیدی در شهرک صنعتی اهر تعطیل شده‌اند.

اتمام آسفالت‌ریزی خیابان‌ها و معابر شهرک صنعتی اهر تا پایان خردادماه

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی از اتمام آسفالت‌ریزی خیابان‌ها و معابر شهرک صنعتی اهر تا پایان خردادماه خبر داد و گفت: آسفالت‌ریزی خیابان‌ها و معابر شهرک صنعتی اهر در حال انجام بوده و سعی می‌کنیم تا پایان خردادماه به اتمام برسانیم.

نیرومند با تاکید بر اینکه رفع کمبود برق شهرک صنعتی از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی استان و شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی پیگیری می‌شود گفت: در خصوص تامین برق شهرک صنعتی اهر بخشی از تامین این نیازمندی به شرکت شهرک‌های صنعتی استان محول شده که ما اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

انتهای پیام/