سرهنگ محمد احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار اهرامروز؛ با تسلیت شهادت دو تن از مرزبانان اظهار داشت: همان‌طور که مقام‌ معظم رهبری فرموده‌اند شهدای مرزبانی در اوج مظلومیت به شهادت می‌رسند؛ اما در عین حال با اقتدار از مرزهای کشور پاسداری و حفاظت می‌کنند.

فرمانده مرزبانی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: شهید «ساسان امیرخانی» در راه پاسداری، حفاظت از مرزهای جمهوری اسلامی، مبارزه با قاچاقچیان و عناصر ضدانقلاب و تأمین امنیت پایدار در مرزهای کشور ادای وظیفه می‌کرد و در حین انجام مأموریت به شهادت رسید.

وی بابیان شهادت «ساسان امیرخانی» این پیام را به دشمنان رساند که جوانان ما در هر حال از مرزهای جمهوری اسلامی ایران حفاظت و حراست می‌کنند، گفت: منطقه سردشت؛ منطقه‌ای عملیاتی بوده و عناصر ضدانقلاب همواره به دنبال ناامنی در مرزهای کشورمان هستند.

محمدی اضافه کرد: شهید «ساسان امیرخانی» در حین انجام وظیفه و مأموریت‌هایی که مرزبانی در مرزهای کشور دارد و چون وجود جوانانی همچون امیرخانی مرزها را برای عناصر ضدانقلاب ناامن می‌کنند و به عبارتی هر موقع دوستان مرزبانان را می‌بینند خوشحال می‌شوند و دشمنان از قبیل قاچاقچیان، عناصر ضدانقلاب و تروریستی با دیدن مرزبانان؛ ناراحت و احساس ناامنی می‌کنند.

فرمانده مرزبانی آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که شهدایی همچون «ساسان امیرخانی» و هم‌رزمانش اجازه نمی‌دهند تا هیچ‌کس به مرزهای کشور چشم طمع داشته باشد، خاطرنشان کرد: مرزهای کشور و به تبع استان‌مان خط قرمز مرزبانی است، اجازه نخواهیم داد تا احدی به مرزهایمان تعرض کند.

وی یادآور شد: خوشبختانه هیچ‌گونه مورد امنیتی در مرزهای آذربایجان‌شرقی وجود ندارد، اما نگرانیم تهدیدی متوجه مرزهایمان شود که به لطف خداوند متعال مرزبانان شبانه‌روز حافظ و پاسدار مرزها هستند