به گزارش اهرامروز، حجت‌الاسلام سید شهاب الدین حسینی در جلسه مشترک اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، میراث فرهنگی و فرمانداری اهر، به جایگاه ویژه و معنوی بقعه شیخ شهاب الدین اهری در بین مردم منطقه اشاره کرد و افزود: لازمه احیای این نگاه فرهنگی یک حرکت زیبا بوده که در حال شکل‌گیری است.

وی با تاکید بر این‌که ما موافق ثبت جهانی این مجموعه تاریخی بوده و هر آنچه در توان داشته باشیم، کمک خواهیم کرد، افزود: احیای مباحث فرهنگی و ثبت جهانی این اثر تاریخی در اقتصاد گردشگری منطقه نیز موثر خواهد بود.

حجت‌الاسلام حسینی با تاکید بر اهمیت توجه به بحث گردشگری مذهبی و ابعاد گسترده آن، بیان کرد: در بحث سرمایه‌گذاری و توجه به نگاه گردشگری نیز راغب هستیم تا در راستای توسعه منطقه نیز گام برداشته شود.

وی با اشاره به آمادگی و رغبت اداره کل اوقاف و امو خیریه استان در حوزه سرمایه‌گذاری و استفاده بهینه از ظرفیت موقوفات در راستای توسعه منطقه، گفت: در حوزه احداث هتل و رستوران نیز آماده هستیم و می‌توان از بعد فرهنگی، مذهبی، اقتصادی و گردشگری به این مباحث ورود کرد.
وی در ادامه اظهار کرد: در این شهرستان در راستای ایجاد مجموعه‌های فرهنگی، مذهبی و خدماتی و همچنین ساماندهی گورستان‌های متروکه و … کمر همت بسته‌ایم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با تاکید بر این‌که در مورد امام زاده زین الدین فندقلو نیز در نظر داریم مجموعه گردشگری و فرهنگی ایجاد شود، افزود: در بحث بودجه انتظار کمک داریم و خواستار عنایت ویژه مسئولان شهرستان هستیم تا بتوانیم این مجموعه فرهنگی و تفریحی را محقق کنیم.