به گزارش اهرامروز به نقل از روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش اهر، سومین جلسه شورای آموزش و پرورش در سال ۱۳۹۷ با محوریت گزارش عملکرد مدیریت، برنامه ریزی برای انسداد مبادی بیسوادی و برنامه ریزی برای برگزاری کلاس های جبرانی تابستان در محل سالن کنفراس مدیریت و با حضور اعضا برگزار شد .

محمودی ، فرماندار اهر ضمن تبریک عید فطر و حلول ماه شوال و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر از مدیریت آموزش وپرورش اهر به جهت برگزاری منظم جلسات شورا تقدیر کرد.

وی با بیان اینکه امتحانات نهایی و کنکور سراسری در این برهه زمانی از اهمیت ویژای برخوردار هستند، هماهنگی آموزش و پرورش، فرمانداری و سایر نهادهای دخیل در این امر را از جمله سازمان های خدماتی مانند اداره برق، آب، شهرداری و آتش نشانی و همچنین نیروی انتظامی را در جهت تامین رفاه و امنیت دانش آموزان داوطلب کنکور ضروری دانست .

محمودی ایجاد دانشگاه فرهنگیان را در اهر نقطه عطفی در تاریخ آموزش و پرورش دانست و افزود : این رویداد باعث توسعه مبانی علمی و فرهنگی شهرستان خواهد شد.

فرماندار شهرستان اهر با تاکید براین که مصوبات جلسات شورا باید  پیگیری شود افزود: از مصوبات جلسات قبل که ساماندهی اوقات فراغت و بحث مهارت آموزی در فصل فراغت دانش آموزان بود که می تواند قسمت اعظمی از بحث بیکاری جوانان را برطرف کند.

شجاعی، مدیر آموزش و پرورش اهر ضمن تاکید بر پیگیری مصوبات قبلی از قبیل ساماندهی فضای آموزشی برای سالتحصیلی آینده افزود : گزارش عملکرد مدیریت در یکسال گذشته در قالب کتاب چاپ و منتشر خواهد شد .

وی ایجاد دانشگاه فرهنگیان را در اهر با توجه به سبقه فرهنگی و قدمت آموزش و پرورش در این شهرستان ضروری دانست و بیان کرد: مهمترین رویداد پیش رو برگزاری کنکور سراسری است که در ۱۳ حوزه برگزار خواهد شد و ضروری است این ماراتن با آرامش و امنیت برگزار شود.

شجاعی همکاری نهادهای دخیل در امر غنی سازی اوقات فراغت را از جمله شهرداری و… خواستار شد و از حصارکشی فضاهای دارای کاربری آموزش با همکاری شهرداری تقدیر نمود.

شربتی، معاون آموزش متوسطه مدیریت نیز طی این جلسه خواستار تصویب مواردی از قبیل بحث هیئت امنایی نمودن مدارس خاص، ساماندهی بحث شهریه مدارس، افزایش ۴۰ در صدی شهریه و ساماندهی و برنامه ریزی برای کلاس های جبرانی تابستان شد .

وی با اشاره به آمار دانش اموزان پایه نهم که تعداد ۱۷۶۰ نفر بوده و دهم ۱۶۰۹ افزود : دانش آموزان در حال تحصیل در رشته ریاضی ۷۷ نفر و تجربی ۲۰۰۰نفر می باشد . و نرخ گذر این پایه ۴۲/۹۱ می باشد که لزوم هدایت ۶۹۴ نفر به فنکا و ۹۹۹نفر وجود دارد .

شربتی در ادامه به موفقیت پژوهشسرای خیام در سه سال متوالی را در کسب رتبه برتر کشوری و اول استانی اشاره کرده و از نماینده شهرداری در خواست کرد کلاس های تقویتی در فرهنگسرای شهرداری با هماهنگی آموزش و پرورش برگزار شد .

بدری، سرپرست اداره سواد آموزی مدیریت نیز در سخنان خود براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ ،۸۲۹۹نفر بین ۱۰ تا  ۴۹سال ( گروه هدف ) بیسواد وجود دارد که در ۳۵۰نفر در مرحله سواد آموزی ،۴۲۰نفر تحکیم و ۴۸۰ نفر انتقال قرار دارند و ۶۰درصد پیش بینی می شود افزایش حجم داشته باشیم.

در ادامه نماینده شهرداری و شبکه بهداشت و درمان نیز به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.