به گزارش خبرنگار اهرامروز، حجت‌الاسلام ابوالفضل عباسی ولایی در گردهمایی حجاب و عفاف با محوریت ” صیانت از حریم خانواده ” که به مناسبت هفته حجاب و عفاف در پارک شیخ شهاب‌الدین اهری برگزار شد، اظهار کرد: حجاب و عفاف در عرصه ایمان است و هویت دینی و ایمانی وابسته به اجرای این دستور الهی است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب سپاه با اشاره به اینکه حجاب و عفاف پیوند جدانشدنی دارند، افزود: اگر فردی حیا نداشته باشد در واقع ایمان هم ندارد و اصلا امکان ندارد که کسی حیا نداشته باشد ولی از وجود ایمان بی‌نصیب بماند و حیا حتی از دین مبین اسلام نیز بالاتر است.

وی ادامه داد: اندیشمندان ایرانی نیز بر این اصل معتقد هستند که وسعت حیا بسیار بیشتر از ایمان بوده و حیا در حیوانیت به‌هیچ‌وجه جایی ندارد و آن چیزی که حیوان و انسان را از همدیگر جدا می‌کند همان حیا است.

حجت‌الاسلام ولایی با ذکر این‌که در ممالک غربی موضوعی به نام طلاق وجود ندارد و آیا این حرکت به‌منزله احترام گذاشتن به امر ازدواج است؟ گفت: عدم وجود طلاق و زندگی مجردی در جوامع غربی یک تنبیه بوده و چنین می‌گویند که کسی اگر طلاق بگیرد دیگر حق ورود به بهشت را نخواهد داشت و در این کشورها کسی که ازدواج‌کرده دیگر حق تجربه زندگی مجردی را ندارد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب سپاه اضافه کرد: با سیاست‌ها و فرهنگ غلط غربی در خصوص ازدواج و طلاق به‌نوعی فروپاشی جنسی را در دنیا پراکنده کرده به‌طوری که قبلاً جمعیت آمریکا ۳٫۵ درصد بود که اکنون به ۱٫۸ درصد رسیده است.

وی با ابراز تأسف از اینکه تاکنون مجلس‌ها و دولت‌ها قدم محکمی در زمینه خانواده و خانه و حیا و عفت برنداشته اند، تصریح کرد: برای سر و سامان دادن به مسائل فرهنگی و خانواده نه مجلس حال کافی داشت و نه در دولت عزم جدی وجود داشت که بتوان به این مسائل به‌طور جدی ورود پیدا کند در حالی که تأثیرات شومی که اروپا وجود دارد و باید خانواده‌های ایرانی از آن‌ها محفوظ بماند متاسفانه برخی‌ها در این زمینه نیز کمک کرده و می‌کنند.

حجت‌الاسلام ولایی خواستار تبدیل تجمعات روز حجاب و عفاف را به مطالبه ملی شد و گفت: قوانینی که بتواند از حجاب و عفاف و خانواده در برابر تأثیرات فرهنگ غربی حفاظت کند هنوز در کشور و در شان جمهوری اسلامی مشاهده نشده، عده‌ای قصد داشتند تا همان تنظیم خانواده‌ای که موجب فروپاشی خانواده‌های اروپایی شده را در ایران اجرا کنند و به آن نیز علاقه‌مند بودند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب سپاه با تاکید بر اینکه تعدیل جمعیت در کشور برعکس آنچه مطرح می‌کنند اتفاق افتاده و به‌جای اینکه اول روستا تعدیل جمعیت شروع شود از پایتخت شروع‌شده است، بیان کرد: متاسفانه برخی‌ها هراندازه‌ای که ثروتمند می‌شوند تنها به تک‌فرزندی فکر می‌کنند اگر این رویه پیش رویم قطعاً فرزندان نسل‌های آینده معنا و مفهوم دایی، عمه و خاله در کتاب‌ها مطالعه کنند.

وی با ذکر اینکه طرح تنظیم خانواده به سبک اروپایی نتیجه‌ای جزء انقراض نسل شیعه نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: مدتی است که آمار فوتی ها در مقایسه با ولادت ها افزایش‌یافته به‌طوری که توسعه و پیشرفت کشور از طریق نسل جوان محقق می‌شود.

انتهای پیام/