به گزارش خبرنگار اهرامروز، سرهنگ پاسدار عبدالحسین ایمانی در گفت‌وگو با خبرنگاران با تبریک پیشاپیش فراررسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: سپاه پاسداران در کنار سایر نهادها برنامه‌های متنوع و توأم بانشاط برای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برنامه‌ریزی می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در خصوص توجه به پنج آسیب اجتماعی اولویت‌دار در کشور افزود: پنج آسیب اجتماعی مورد تأکید مقام معظم رهبری عبارت است از اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی، فقر و بیکاری و فساد است و دشمن سعی می‌کند تا با سوءاستفاده از مسائل و مشکلات مردم را از نظام و انقلاب جدا سازد.

فرمانده سپاه ناحیه اهر تصریح کرد: مأموریت سپاه و بسیج حول محور ولایت‌فقیه، در پیگیری از آسیب‌های اجتماعی نقش مهمی ایفاء می‌کند و سپاه ناحیه اهر با تشکیل قرارگاه حضرت جوادالائمه (ع) و اجرای طرح کرامت از اواخر سال گذشته به خدمات‌رسانی به مردم ساکن مناطق حاشیه‌نشین و پیگیری از آسیب‌های اجتماعی مشغول است.

ایمانی با ذکر اینکه طرح کرامت در قالب شش مرحله شناسایی، بسترسازی و آمادگی در مردم، تبلیغات و اطلاع‌رسانی، اقدام و درمان و صیانت در منطقه حاشیه‌نشین شله بران اجرا می‌شود، گفت: منطقه حاشیه‌نشین شله بران یکی از مناطق هدف طرح کرامت بوده که تاکنون پنج مرحله از این طراح را در شله بران عملیاتی کرده‌ایم.

وی از سکونت ۳۸ درصد جمعیت شهری اهر در مناطق حاشیه‌نشین خبر داد و گفت: طرح کرامت در هفت منطقه حاشیه‌نشین شهر اهر اجرا می‌شود و منطقه شله بران نخستین منطقه اولویت‌دار این طرح بود.

شعار “ما می‌توانیم” با همکاری زیرمجموعه تشکیلات سپاه اهر محقق شده است

فرمانده سپاه ناحیه اهر تأکید کرد: سپاه و بسیج اهر در راستای اجرای طرح کرامت در جمع‌آوری معتادان، ارشاد و کمک به ترک اعتیاد معتادان نیز نقش مهمی ایفاء نمود و تشکیلات سپاه ناحیه اهر از ابتدای سال جاری شعار “ما می‌توانیم” را در مناطق حاشیه‌نشین محقق کرده و اعلام می‌دارد اگر همبستگی و همکاری باشد می‌توانیم مشکلات را برطرف کنیم به‌طوری‌که پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ازجمله طلاق و اجرای پروژه‌های عمرانی از دیگر فعالیت سپاه و بسیج بوده است.

ایمانی بیان کرد: بسیجیان سپاه ناحیه اهر در قالب رزمایش سراسری اقتدار عاشورایی بسیج سپاهیان حضرت محمد رسول‌الله (ص) ۲ در مناطق محروم همچون شله بران طرح‌های محرومیت‌زدایی را اجرا کردند درحالی‌که احداث کانال ۲۴۰ متری با همکاری سایر دستگاه‌ها برای گره‌گشایی از مشکلات اهالی این منطقه و ارائه خدمات مشاوره حقوقی رایگان کمترین کاری بود که توانستیم به مردم حاشیه‌نشین ارائه دهیم.

وی با تأکید بر اینکه مردم ساکن در مناطق حاشیه‌ای شهر اهر همچون اهالی منطقه شله بران از کوچک‌ترین خدمات شهری مثل سطل‌های زباله نیز محروم هستند، گفت: باهمت شهرداری اهر و تعاملات فی‌مابین سطل زباله نیز تعبیه شد درحالی‌که تا پیش‌ازاین اهالی از بابت نبود محلی برای ریختن زباله‌ها و دفع زباله‌ها مورد بی‌توجهی قرارگرفته بودند.

فرمانده سپاه ناحیه اهر همچنین از توزیع ۳۷۵ بسته غذایی بین خانواده‌های نیازمند در مناطق حاشیه‌نشین شهر اهر طی سال گذشته و جاری خبر داد و یادآور شد: خانواده‌های نیازمند و بی‌سرپرست نیز علاقه‌مند هستند تا حداقل برای وعده‌ای خود غذا پخت‌وپز کنند و چون عمدتاً این خانواده‌ها از قشر ضعیف و آسیب‌پذیر بودند با همراهی خیرین بسته‌های غذایی در قالب هدیه مقام معظم رهبری و تأسی از کمک‌رسانی امیرالمؤمنین (ع) این بسته‌ها شبانه توزیع شد.

۱۵ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند تحت حمایت کمیته امداد تحویل می‌شود

ایمانی با اشاره به همکاری سپاه ناحیه اهر در تأمین جهیزیه برای نوعروسان نیازمند اظهار کرد: ستاد جهیزیه شهرستان اهر تابه‌حال جلسات متعددی به ریاست امام‌جمعه و پشتیبانی کمیته امداد و خیرین تشکیل داده است و سپاه ناحیه اهر نیز سهم ناچیزی در تأمین جهیزیه نوعروسان نیازمند ادای دین می‌کند.

وی افزود: با همراهی ستاد جهیزیه شهرستان ۱۰ سرویس جهیزیه با تخصیص سهم سپاه و خیرین و کمیته امداد آماده‌شده بود که تحویل زوج‌ها شده است.

فرمانده سپاه ناحیه اهر از آماده‌سازی ۱۵ جهیزیه برای نوعروسان نیازمند تحت پوشش کمیته امداد شهرستان اهر خبر داد و گفت: نوعروسان نیازمندی که توسط کمیته امداد اهر شناسایی‌شده و در نوبت دریافت جهیزیه هستند به‌زودی تحمیل آن‌ها خواهد شد.

ایمانی بابیان اینکه زوج‌هایی که با جهیزیه کم زندگی مشترکی شروع می‌کنند به‌مراتب زندگی آن‌ها مستحکم‌تر خواهد بود، ادامه داد: یقین داریم روزی خواهد رسید زوج‌هایی که در نوبت جهیزیه هستند آن‌قدر در آینده موفق می‌شوند که به یاری دیگران هم خواهند شتافت.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص اینکه آیا سپاه ناحیه اهر طرح‌های جدیدی را در قالب محرومیت‌زدایی آغاز خواهد کرد یا خیر؟ گفت: کانالی که در منطقه شله بران احداث‌شده نیازمند ادامه آن نیز است و باید ۱۰۰ متر دیگر بر ادامه این کانال جهت دفع پساب اقدام شود و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌یافته در صورت مساعد بودن وضعیت جوی آب‌وهوا ادامه کانال منطقه شله بران را تا خارج از محدوده شهری ادامه می‌دهیم.

فرمانده سپاه ناحیه اهر ادامه داد: جلسه مشترکی که در شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان شرقی ترتیب یافته بود مسائل مربوط به توسعه شبکه فاضلاب منطقه شله بران مطرح شد، باآنکه شبکه فاضلاب در منطقه شله بران لوله‌گذاری شده اما اهالی به لحاظ بضاعت مالی نمی‌توانند هزینه انشعاب فاضلاب را پرداخت کنند رایزنی‌هایی که سپاه انجام داد مقرر شد تا هزینه انشعاب فاضلاب به‌صورت اقساطی اخذ شود.

ایمانی در پایان همچنین از برنامه‌ریزی جهت ایجاد محل ورزشی ساده در منطقه شله بران خبر داد و خاطرنشان کرد: در راستای محرومیت‌زدایی که مورد تأکید مقام معظم رهبری و مأموریت سپاه پاسداران است هم‌زمان با دهه فجر انقلاب اسلامی، پُل داخل روستای ورگهان کلنگ زنی می‌شود.

انتهای پیام/