آخرین عناوین اخبار » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 56594
شنبه - ۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۱
امام جمعه اهر در شورای فرهنگ عمومی:

عرصه برای انسان‌های ارزشی در بیانیه گام دوم انقلاب باز است/ امتناع حضور قشر انقلابی در انتخابات ترس از ترور شخصیت است

عرصه برای انسان‌های ارزشی در بیانیه گام دوم انقلاب باز است/ امتناع حضور قشر انقلابی در انتخابات ترس از ترور شخصیت است

به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر با اشاره به این‌که بیانیه گام دوم انقلاب منشوری با اهمیت بوده و بایستی برای تحقق آن همگان احساس مسئولیت کنند، اظهار داشت: بی‌توجهی و غفلت به بیانیه گام دوم انقلاب باعث می‌شود تا متضرر شویم چراکه مقام معظم رهبری با نگاه به گذشته و آینده این بیانیه را تدوین و تنظیم کرده‌اند.

امام جمعه اهر، بیانیه گام دوم انقلاب را دستورالعملی برای مسئولان، مردم و دستگاه‌های دولتی و نهادهای انقلابی دانست و افزود: دستگاه‌های دولتی، نهادهای انقلابی، بخش خصوصی، آحاد مردم، شخصیت‌های حقیقی، حوزه‌های علمیه، مراکز دانشگاهی و علمی هر یک به اندازه‌ای در قبال تحقق بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه خطیری دارند و بایستی همانند شعار سال برای عملیاتی شدن این بیانیه تلاش کنیم.

وی ادامه داد: اگر در رابطه با عملیاتی شدن بیانیه گام دوم انقلاب جلسات، نشست‌ها، گفتمان‌سازی و … برگزار نکنیم، بیانیه گام دوم انقلاب به وادی فراموشی سپرده می‌شود و زیان و آسیب این بی‌توجهی به خودمان خواهد رسید.

حاجی‌زاده با ذکر اینکه مقام معظم رهبری بر لزوم داشتن رفتار معنوی و اخلاقی مسئولان در بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کرده‌اند، گفت: باید در گزینش‌های مدیران توجه کافی صورت گیرد و افراد در خور شان نظام جمهوری اسلامی بر مدیریت بیایند و در انتخاب‌ها معیارهای مورد تاکید امام راحل و مقام معظم رهبری لحاظ شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر بابیان اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب به میدان دادن به انسان‌های ارزشی تاکید شده است، گفت: یکی از وظیفه‌مان در بیانیه گام دوم انقلاب این که با مهاجمین ضد ارزشی در فضای مجازی و حقیقی مقابله و مبارزه است نه این‌که به مهاجمین ضد ارزشی میدان دادن و همسو شدن با آن‌هاست.

وی تصریح کرد: برخی اشخاص بی‌جنبه بر روی کار آوردن برخی افراد ضد ارزشی یا حداقل بی‌تفاوت که با اساس انقلاب و نظام اسلامی در تضاد است یکی از دلایل از بین رفتن معنویت و اخلاق در جامعه است.

امام جمعه اهر، با تاکید بر اینکه تقویت اخلاق و معنویت در جامعه نیازمند «جهاد» است، ابراز داشت: با توجه به انتخابات پیش‌رو، همه مطلع‌اند که در انتخابات چقدر حق‌کشی،  چقدر شخصیت افراد خُرد می‌شود، چقدر ترور شخصیت می‌کنند، چقدر اصراف می‌شود در عین حال که انتخابات حرکتی بزرگ و ملی در نظام جمهوری اسلامی است و انتخابات مهم‌ترین رکن حکومت مردمی ایران بوده که کشور به دست مردم اداره می‌شود.

حاجی‌زاده، ورود حکومت به جریان‌سازی «اخلاق و معنویت» را ضروری دانست، افزود: متاسفانه انتخابات با آن‌که سرنوشت کشور را تعیین می‌کند ولی آسیب‌ها به قدری است که افراد ارزشی، انقلابی و متدین به خاطر آبروی‌شان از حضور در عرصه رقابت‌های انتخابات امتناع می‌کنند چراکه از ترور شخصیت و حق‌کشی‌ها می‌ترسند.

وی بابیان اینکه برخی از کاندیداهای انتخاباتی راضی به ایثار در حق همدیگر نیستند، گفت: در بحث انتخابات همه که نمی‌توانند پیروزی میدان شوند لذا بعضاً ائتلاف کرده و یک نفر از کاندیداها را به عنوان گزینه ائتلاف معرفی می‌کنند اما در این میان برخی که اصلاً شانس پیروزی ندارند می‌گویند یکه‌تاز میدان رقابت انتخاباتی هستند و در عین حال شناختی از ایثار برای مردم ندارند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر اضافه کرد: متاسفانه بعضاً می‌بینیم همشهریان به خاطر برخورد خودروهایشان به جای این‌که همدیگر را تحمل کرده و با مهربانی رفتار کنند کار را به نزاع می‌کشانند در حالی که این رفتارها در شان مردم ما نیست.

انتهای پیام/