آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » سیاسی » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 39538
یکشنبه - ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس:

عشایر با دستورالعمل‌ها از تسهیلات اشتغال پایدار محروم می‌شوند/ عشایر به لحاظ بروکراسی از ادارات فرار می‌کنند

عشایر با دستورالعمل‌ها از تسهیلات اشتغال پایدار محروم می‌شوند/ عشایر به لحاظ بروکراسی از ادارات فرار می‌کنند

به گزارش خبرنگار اهرامروز، بیت‌الله عبدالهی در جلسه شورای عشایر شهرستان اهر با اشاره به اینکه خدماتی که برای روستائیان ارائه می‌شود ضعیف بوده و خدمات ارائه‌شده به عشایر ضعیف‌تر از روستاها است، اظهار داشت: نمی‌گوییم خدمات به عشایر داده نمی‌شود بلکه سخن ما این است که باید عشایر حداقل خدمات را دریافت کنند.

وی اضافه کرد: قانون حمایت و توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری که سال گذشته در مجلس به تصویب رسید و دستورالعمل‌هایی که از سوی وزارتخانه‌های ذی‌ربط تعیین‌شده متأسفانه عشایر را از استفاده از تسهیلات این قانون محروم می‌کند و حتی آیین‌نامه توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، جامعه عشایر را محروم می‌سازد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس بابیان اینکه عشایر که جزو فقیرترین قشرهای جامعه هستند اما در عین حال به‌نظام و کشور وفادارترین هستند، گفت: آیا دور از شأن نیست که عشایر از حداقل‌ترین خدمات هم محروم بمانند؟

عبدالهی در ادامه با ذکر اینکه شکایت دستگاه و نهادی از عشایر و دادگاهی کردن آن‌ها ذهنیت خوبی در جوامع عمومی برای دستگاه‌ها و نهادها ندارد، تصریح کرد: چطور می‌شود در شهرستانی و استانی قوانین را به نفع مردم تعبیر می‌کنند اما وقتی در استان ما و شهرستان ما همان قانون این‌چنین تعبیر نمی‌شود پس بنا بر این باید علت معایب مشخص شود که اشکال کجای کار است.

وی بیان کرد: در بحث شیوع بیماری تب برفکی دامداران روستایی و عشایری بیشترین خسارت را متحمل شدند اما متأسفانه حتی بخشی از خسارت دامداران نیز جبران نشد و از طرفی دامداری می‌گفت فلان میزان خسارت تب برفکی بر ما تحمیل‌شده اما آن را سازمان دامپزشکی قبول نمی‌کرد و به دلیل اینکه دامپزشکی در زمان مورد نیاز نتوانسته بود واکسن وارد کند خسارت هنگفتی به دامداران وارد شد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس با ابراز تأسف از اینکه دامداری سنتی در کشور رو به فراموشی است، گفت: در راستای احیای دامداری سنتی می‌بایست دولت، مجلس و دستگاه‌های ذی‌ربط با همفکری برای این موضوع چاره‌اندیشی کنند.

عبدالهی بر لزوم تسهیل در رفع موانع اداری جامعه عشایر تأکید و خاطرنشان کرد: جامعه عشایری به لحاظ اینکه هنگام مراجعه به ادارات درگیر بروکراسی اداری می‌شوند از ادارات فرار می‌کنند و از سوی دیگر نیز نه بلد هستند در کشور اختلاس کنند و هزینه‌ای هم برای کشور ندارند بر همین اساس باید این قشر ستایش کنیم.