به گزارش خبرنگار اهرامروز، جشنواره بین‌المللی عکس پارک ملی Ala Archa توسط انجمن عکاسان آسیایی با همکاری فوکوس در کشور قرقیزستان برگزار می‌شود.

این جشنواره زیر نظر فدراسیون بین‌المللی هنر عکاسی (فیاپ) و انجمن عکاسان آمریکا PSA و کلوپ عکس فوکوس برگزار می‌شود. عکس‌های راه‌یافته به این جشنواره، ضمن ثبت در آرشیو FIAP و PSA بنام عکاس، برای دریافت القاب FIAP و PSA نیز محاسبه می‌شود.

سعید قاسمی عکاس موفق و مطرح اهری توانست از میان هزاران عکس ارسالی به این جشنواره از سراسر جهان، مدال طلای این جشنواره بین‌المللی عکس پارک ملی Ala Archa ۲۰۱۹ قرقیزستان را به دست آورد. وی متولد سال ۱۳۵۶ روستای اسکانلو خداآفرین و ساکن شهرستان اهر، عضو انجمن عکاسان ایران، انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی کشور و انجمن عکاسی اهر است.

قاسمی دارنده اولین درجه هنری در رشته عکاسی در منطقه ارسباران بوده و تاکنون توانسته بیش از ۴۰ جایزه و صدها اثر راه‌یافته در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی را در کارنامه خود داشته باشد.

در این رقابت بین‌المللی سعید قاسمی موفق به کسب مدال طلای فیاپ (فدراسیون بین‌المللی هنر عکاسی) و ۲ تقدیر سالن و پذیرش۴ اثر و مهدی ایمانی دیگر عکاس اهری نیز با پذیرش ۵ اثر به موفقیت‌های روزافزون انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر افزودند.