به گزارش خبرنگار اهرامروز، مهدی زارعی در پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر که در دانشگاه پیام نور واحد اهر برگزار شد با اشاره به برگزاری دومین جشنواره شعر ارسباران، اظهار کرد: فراخوان دومین دوره جشنواره شعر ارسباران منتشر شده که برگزاری این جشنواره بر عهده معاونت فرهنگی و اجتماعی سپاه ناحیه اهر گذاشته شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر بابیان اینکه همایش توسعه پایدار و بهره‌وری با محوریت اقتصاد مقاومتی و تبریز ۲۰۱۸ در شهرستان اهر برگزار می‌شود، افزود: این همایش در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری بوده و اکنون آثار ارسالی به این همایش در مرحله داوری قرار دارد که طی آبان ماه در اهر برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از خروجی های فرهنگ عمومی اهر برپایی موکب اربعین شهدای منطقه ارسباران بوده که با محوریت مردم بوده و در واقع می‌توان گفت این موکب دولتی نیست بلکه از سیاست‌های فرهنگ عمومی است تا به نوعی بتوانیم فرهنگ زیارت اربعین را نهادیه کنیم.

زارعی با تأکید بر اینکه غرفه مطبوعات و رسانه‌های شهرستان اهر در نمایشگاه مطبوعات تبریز دایر می‌شود، تصریح کرد: غرفه مطبوعات و رسانه‌های شهرستان اهر برای اولین بار در نمایشگاه مطبوعات تبریز به عنوان نمایشگاه جنبی پانزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب دایر می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر در پایان از برگزاری محفل ادبی محرم به مناسبت سالروز فرهنگ عمومی در این شهرستان خبر داد، خاطرنشان کرد: در آستانه اربعین حسینی و به مناسبت روز فرهنگ عمومی ادبای شهر اهر با حضور در بیت امام جمعه و با برگزاری محفل ادبی محرم، این روز را گرامی می دارند.