به گزارش خبرنگار اهرامروز، زاهد محمودی در آیین تجلیل از فعالان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان اهر و آغاز عملیات راهداری زمستانی با تبریک روز راهدار اظهار داشت: نقش حمل و نقل در اقتصاد کشور بر هیچ‌کس پوشیده نیست به‌طوری که مهم‌ترین نقش را در رونق اقتصادی کشور حوزه حمل و نقل و رانندگان ایفاء می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه هر یک دستگاه‌های عضو شورای مدیریت بحران وظایف سنگینی بر عهده‌دارند و در فصل زمستان اقدامات و فعالیت‌های راهداران برای همه ملموس‌تر می‌شود، افزود: راهدار و راهداری نمادی از تلاش و کوشش برای خدمات‌رسانی در شرایط سخت است، شاید همگان از نزدیک شاهد تلاش راهداران نباشند ولی حقیقتاً فعالیت راهداری تنها محدود به زمستان نمی‌شود بلکه در طول سال بیش از هر دستگاهی فعالیت می‌کنند.

رئیس شورای مدیریت بحران شهرستان اهر ادامه داد: وقتی جاده‌ای احداث می‌شود شاید چند سال زحمت داشته باشد و راه و شهرسازی هنگام احداث بر آن نظارت کند اما مهم‌ترین بخش بعد از احداث جاده است که این وظیفه مهم را راهداران بر عهده‌دارند به‌گونه‌ای می‌توان گفت راهداران حافظ ۲۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه کشور در حوزه راه هستند.

محمودی تصریح کرد: حضور مأموران پلیس‌راه و راهدار در جاده‌ها احساس آرامش را برای کاربران جاده‌ها به ارمغان می‌آورد و افراد با انصاف قدر زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی راهداران را می‌دانند شاید عده‌ای هم باشند که تنها نیمه‌خالی لیوان را ببینند.

وی با ذکر اینکه بی‌توجهی به ایمن‌سازی راه‌ها و نگهداری جاده‌ها نتیجه‌ای جزء هدررفت سرمایه کشور ندارد، گفت: رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی نقشی کمتر از دستگاه‌های دولتی ندارند این در حالی است که دولت نسبت به مشکلات رانندگان نه‌تنها بی‌توجهی نمی‌کند بلکه با اتخاذ سیاست و برنامه‌هایی سعی در رفع مشکلات این قشر زحمت‌کش دارد.

فرماندار شهرستان اهر با اشاره به تداوم پیگیری‌های مسئولان شهرستانی و استانی در خصوص تکمیل پروژه بزرگراه اهر-تبریز افزود: دولت در تکمیل بزرگراه اهر-تبریز عزم جدی دارد به‌طوری که استاندار سابق و فعلی آذربایجان شرقی بر تکمیل این بزرگراه که شاه‌راه حیاتی منطقه ارسباران است تأکید دارند و اخیراً دکتر پورمحمدی استاندار جدید آذربایجان شرقی نخستین سفر استانی خود را به بزرگراه هر-تبریز اختصاص داد.

محمودی تصریح کرد: استاندار آذربایجان شرقی در این بازدید تأکید کردند تا دهه فجر امسال ۲۱ کیلومتر از بزرگراه اهر-تبریز به زیربار ترافیکی برود و در حال حاضر پیشرفت این پروژه به بیش از ۷۵ درصد رسیده است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه دولت جاده اهر-تبریز را که به جاده مرگ معروف شده به جاده امید برای مردم تبدیل می‌کند، گفت: به‌طور میانگین روزانه بیش از ۳۰ هزار خودرو از جاده اهر-تبریز تردد می‌کنند در حالی که ظرفیت این جاده ۸ هزار دستگاه است، با آن‌که هیچ‌کس علاقه‌ای ندارد تا حوادث رانندگی رخ دهد به همین منظور دستگاه‌های ذی‌ربط، استاندار آذربایجان شرقی و نماینده مردم اهر و هریس در تلاش هستند تا این بزرگراه تکمیل شود.

در پایان این مراسم از یعقوب سلمانی، جواد سقندلی، حمید غلامی، یونس اسمعیل زاده، عسگر عطایی، سهراب امینی خواه، بهروز بایبوردی به‌عنوان فعالان حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و سروان خداویردی عزیزی و ستواندوم بهمن حبیبی به‌عنوان افسران نمونه تجلیل شدند.