به گزارش خبرنگار اهرامروز، محمد شربتی در دهمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اهر، با اشاره به اینکه سه واحد آموزشی با ۱۴ رشته مهارتی در شاخه فنی و حرفه‌ای در شهرستان اهر داریم، اظهار داشت: ۸۴۲ دانش‌آموز در ۴۶ کلاس درس در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای اهر تحصیل می‌کنند.

وی افزود: در حال حاضر ۸ واحد آموزشی در شاخه کاردانش داریم که از این تعداد یک واحد غیر دولتی، یک واحد بزرگ‌سالان و ۶ واحد دولتی هستند و از هنرستان‌های دولتی سه واحد در شهر و سه واحد در روستاها با ۵۹ کلاس و ۹۴۳ دانش‌آموز مستقر هستند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش اهر با ذکر اینکه هنرستان‌ها در نظام آموزشی جدید آموزش متوسطه سه ساله شده‌اند، گفت: هنرستان‌های شهرستان اهر از نظر کمبود و فرسودگی تجهیزات آموزشی مشکلات عدیده‌ای دارند و به عبارتی تجهیزات هنرستان‌ها به‌روز نیستند.

شربتی، آمایش رشته‌های تحصیلی موجود، استفاده از ظرفیت‌های برون‌سپاری با همکاری مرکز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، تک رشته‌ای کردن هنرستان‌ها، فعال‌سازی تبصره ۷۵ در هنرستان‌ها و جلب حمایت خیرین در قالب جشنواره مدرسه‌یار را از جمله راهکارهای تامین و به‌روزرسانی تجهیزات هنرستان‌های شهرستان اهر ذکر کرد.

وی بابیان اینکه فعال‌سازی تبصره ۷۵ در هنرستان‌ها موجب درآمدزایی می‌شود، ابراز داشت: تک رشته‌ای کردن هنرستان‌ها نیز می‌تواند ضمن تجمیع تجهیزات بر ارتقاء آموزش‌ها منجر شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش اهر، بر لزوم هدایت ۵۰ درصدی دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش تاکید کرد و گفت: در برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور و تغییرات کتب درسی، عدم تطابق تجهیزات موجود در هنرستان‌ها با محتوای کتب درسی، هنرستان‌ها را با مشکل مواجه کرده است.

شربتی خاطرنشان کرد: برون‌سپاری از جمله راه‌هایی است که می‌تواند کمبود تجهیزات را جبران و دانش‌آموزان مهارتی تربیت کند این در حالی است که قبلاً برون‌سپاری اجرایی شده بود اما مرکز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای آن‌طور که باید و شاید همکاری نکرده‌اند ولی اگر فنی و حرفه‌ای همکاری کند می‌توانیم کمبود تجهیزات را به نوعی جبران کنیم.

انتهای پیام/