به گزارش خبرنگار اهرامروز، مدد سمندری در ویژه‌برنامه روز خبرنگار و آیین رونمایی از کتاب «شهاب اهر، نامه سرگشاده مردم ارسباران» که در سالن میرزا جعفر قراجه داغی برگزار شد، اظهار داشت: باید قدردان خبرنگارانی باشیم که در دفاع از حقانیت و بیان مشکلات مردم قلم‌به‌دست شده‌اند و خبرنگارانی که چه پیش از انقلاب اسلامی، چه در دوران دفاع مقدس و چه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همدوش و همراه مردم و مسئولین بودند قابل‌ستایش هستند.

معاون فرماندار اهر با اشاره به اینکه شهدای دوران دفاع مقدس و شهدای خبرنگار شهرستان اهر شهید عمله زاده مایه افتخار و مباهات ما هستند، افزود: اگر بخواهیم در یک جمله از مزیت‌ها و برتری‌های این شهرستان بگوییم تنها جمله‌ای که ذهن خواهد رسید این است که شهرستان اهر مهد تعلیم و تربیت عالمان دینی و فرهنگی و هنری است.

وی اضافه کرد: منطقه قره داغ یا همان ارسباران قبل  و بعد از مشروطیت، منطقه آزادی‌خواه و آزادی‌طلب بوده است، وجود مطبوعات و انسان‌های آزادی‌خواه موجب شد تا چهره‌ای مبارز به نام ستارخان از این منطقه شناخته شود و در واقع از کسانی که از حکومت طاغوت حمایت می‌کردند نام آن‌ها به نیکی یاد نمی‌شود.

سمندری بابیان اینکه تمامی موفقیت‌ها و پیشرفت‌های هر منطقه علی‌الخصوص منطقه ارسباران و شهرستان اهر مدیون قلم‌های خبرنگاران است، اظهار کرد: برای حفظ جایگاه منطقه ارسباران با همت خبرنگاران میسر می‌شود و اگر سخنی برای گفتن دارد که دارد بایستی با قلم خبرنگاران سخن بگوید.

معاون فرماندار اهر خاطرنشان کرد: نشریات شهرستان اهر کاملاً تخصصی بوده و امیدواریم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با حمایت از خبرنگاران و نشریات، بتوان این نشریات را به روزنامه ارتقاء داد.

وی با تأکید بر اینکه ظهور فضای مجازی در کتاب و کتاب‌خوانی و حتی استقبال از نشریات و روزنامه‌ها تأثیر گذاشته است، یادآور شد: تاریخ ما از طریق مکتوب بودن باقی‌مانده و اگر در فضای مجازی بود شاید چیزی برای اثبات تاریخ و فرهنگ غنی نداشتیم.

سمندری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره جان‌باختگان زلزله سال ۹۱ منطقه ارسباران (اهر، ورزقان و هریس)، بیان کرد: بیست و یکم مردادماه نزدیک است این روز یادآور روزهای سخت مردم ارسباران در برابر بلایای طبیعی همچون زلزله است و جا دارد همین‌جا یادی از جان‌باختگان کنیم و باید گفت که این زلزله برای ما درس بزرگی بود.