به گزارش خبرنگار اهرامروز، میر جلال‌الدین موسوی در صحن علنی شورای اسلامی شهر اهر با تبریک پیشاپیش چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: بررسی تعرفه محلی عوارض شهرداری اهر در سال ۱۳۹۸ با برگزاری جلسات متعدد و مستمر آخرین مراحل را طی می‌کند و از ریاست کمیسیون برنامه و بودجه می‌خواهیم پس از تصویب نهایی جزئیات تعرفه محلی عوارض را برای مردم اطلاع‌رسانی کند.

وی ادامه داد: پس از این‌که تعرفه محلی عوارض شهرداری اهر در سال ۹۸ به تصویب شورای اسلامی شهر اهر رسید طی نامه‌ای به هیئت تطبیق ارجاع می‌دهیم تا در این هیئت مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اهر با اشاره به اینکه اگر همراهی مسئولان شهرستانی نبود مدیریت شهرداری اهر در شرایط وخیم مالی بسیار سخت و دشوار می‌شد، گفت: شهروندان اهری یقین بدانند که اعضای شورا و شهرداری لحظه‌ای از خدمت به آن‌ها کوتاهی نمی‌کنند این در حالی است که طی ۱۶ ماه گذشته از فعالیت شورای پنجم تمامی تلاش خود را برای خدمت‌رسانی به‌کار گرفته‌اند.

موسوی افزود: دستگاه‌های دولتی و نهادهایی که از بابت پرداخت عوارض به شهرداری اهر بدهی دارند خواهشمندیم تا حداقل بخشی از بدهی‌هایشان را پرداخت کنند تا لااقل کمک‌حالی در شرایط بد مالی شهرداری باشد.

وی با ذکر این‌که شورای اسلامی شهر اهر زیر و بَم وضعیت مالی شهرداری را در راستای شفاف‌سازی از طریق رسانه‌ها اعلام می‌کند، گفت: شهروندان اهری باید در جریان وضعیت مالی شهرداری اهر باشند و اعضای شورای شهر کاملاً معتقد به شفاف‌سازی است.

رئیس شورای اسلامی شهر اهر خاطرنشان کرد: شورای شهر نهادی مستقل است و هیچ‌کس حق دخالت در امور پارلمان شهری را ندارد و هر فردی که اجازه می‌دهد در امور شورا دخالت شود نشان‌گر ضعف آن فرد است.

موسوی بابیان اینکه در هفته جاری از طریق رسانه‌ها با مردم درباره وضعیت شهرداری اهر و دخالت‌های خارج از مجموعه سخن خواهم گفت، تصریح کرد: چرا به خاطر غرایض شخصی به عملکرد شهرداری و شورا منصفانه نگاه نمی‌کنند در حالی که با شرایط وخیم مالی و وضعیت نامناسب شهرداری اهر هرچه در توان داشتیم گذاشتیم و شورا و شهرداری اگر منصفانه نگاه کنیم عملکرد خوبی داشتند.

برخی در محافل خصوصی عملکرد شورا و شهرداری اهر را زیر سوال می‌برد

کمال امید، شهردار اهر در آیین تقدیم لایحه بودجه ۹۸ شهرداری اهر به شورای اسلامی شهر با قدردانی از شورای شهر اهر در بررسی به موقع تعرفه محلی عوارض سال آینده شهرداری اظهار داشت: اگر تعرفه محلی عوارض سال ۹۸ در شورای شهر به موقع مورد بررسی و تصویب قرار نمی‌گرفت، شهرداری اهر بایستی بدون تعرفه باقی می‌ماند.

وی افزود: بررسی تعرفه محلی عوارض سال آینده شهرداری اهر از حساسیت خاصی برخوردار بود که لازم از شورای شهر به خاطر اینکه به حساسیت پی‌برده‌اند و وضعیت شهرداری را درک کردند قدردانی کنم و از این پس که به هیئت تطبیق ارجاع و با آن موافقت کنند به‌صورت عمومی منتشر می‌شود.

شهردار اهر از تصویب بسته‌های تشویقی شورای اسلامی شهر در تعرفه محلی عوارض شهرداری اهر در مناطق کم‌برخوردار و محروم شهر اهر خبر داد و گفت: شورای اسلامی شهر اهر در تعرفه محلی عوارض برای مناطق حاشیه‌نشین و بافت‌های فرسوده بسته‌های تشویقی نیز تصویب کرده‌اند.

امید بابیان اینکه لایحه بودجه ۹۸ شهرداری اهر را جهت بررسی و تصویب به شورای اسلامی شهر تقدیم می‌کنیم، بیان کرد: بودجه پیشنهادی سال آینده شهرداری اهر ۴۵ میلیارد تومان است در حالی که بودجه مصوب سال گذشته و جاری نیز در همین حد بود، از این‌رو انتظار می‌رود با همکاری و هماهنگی بین شهرداری و اعضای شورای شهر اهر بتوانیم بودجه پیشنهادی را تحقق بخشیم.

وی اضافه کرد: در پروژه‌های عمرانی پیش‌بینی شده در لایحه بودجه سال آینده سعی کرده‌ایم تا در تمامی نقاط شهر اهر عملیاتی کنیم به طوری که در خدمات‌رسانی به شهروندان برای‌مان مناطق شهری تفاوتی ندارد چون بین مناطق فرقی قائل نیستیم.

شهردار اهر با ذکر اینکه پیش‌بینی‌هایمان در پروژه‌های عمرانی تمرکز در مناطق کم‌برخوردار و محروم علی‌الخصوص مناطق حاشیه‌ای است به طوری که مردم ساکن در محلات چلب‌وردی، شله‌بران و ِگن‌دَره مستحق خدمات‌رسانی هستند.

امید همچنین از تخصیص ۳٫۵ میلیارد تومان برای اجرا و تکمیل پروژه‌های عمرانی و خدماتی در منطقه حاشیه‌نشین چلب‌وردی خبر داد و گفت: خوشبختانه اقداماتی برای سامان‌دهی منطقه چلب‌وردی انجام شده که در پی آن اقدامات توانستیم رضایت اهالی را به دست آوریم و با مساعد بودن شرایط جوی برخی از زیرساخت‌های باقی‌مانده را در این منطقه تکمیل می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در طرح احیای بافت فرسوده شهری، سامان‌دهی منطقه «شله‌بران» جزو برنامه‌های سال ۹۸ است، افزود: مطالعات سامان‌دهی منطقه «شله‌بران» به عنوان دومین منطقه هدف در طرح احیای بافت فرسوده شهری به اتمام رسیده که امیدواریم در سال ۹۸ با حمایت دولت بتوانیم خدمات ارزشمندی برای اهالی این منطقه همانند منطقه چلب‌وردی ارائه دهیم.

شهردار اهر بر لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌های جاری شهرداری اهر تاکید کرد و گفت: همواره از همکارانم خواسته‌ام تا در هزینه‌ها نهایت صرفه‌جویی را لحاظ کنند و از روزی که به‌عنوان شهردار منصوب شده‌ام اجازه ریخت و پاش را نداده‌ام لذا معتقدم باید از هزینه‌های اضافی کاسته و برای رفاه مردم هزینه کنیم ولی در برخی مواقع هزینه اجتناب‌ناپذیر است چراکه در گذشته برای طرحی هزینه کردند و ما در عمل انجام‌شده قرار گرفته‌ایم.

امید تصریح کرد: در لایحه بودجه ۹۸ شهرداری اهر که ۶۰ درصد برای پروژه‌های عمرانی و ۴۰ درصدی برای هزینه‌های جاری پیش‌بینی شده به شهرداری ایراد می‌گیرند که بایستی ۶۰ درصد برای هزینه‌های جاری و ۴۰ درصد برای پروژه‌های عمرانی در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه بدهی شهرداری اهر به اندازه‌ای است که درآمدها نمی‌تواند جوابگوی بدهی‌ها باشد، خاطرنشان کرد: هنوز نتوانسته‌ایم بدهی دوره‌های قبلی را تامین کنیم در حالی که باید از طرفی ماهانه حقوق و مزایای کارکنان را پرداخت کنیم.

شهردار اهر در واکنش به تخریب شهرداری و شورا در محافل خارج از مجموعه گفت: چون تا به حال تمامی جزئیات از شرایط وخیم مالی شهرداری نگفته‌ایم طبیعتاً کسی از وضعیت‌مان اطلاعی ندارد، بر اساس گزارش امور مالی بایستی سال گذشته شهرداری اهر اعلام ورشکستگی می‌کرد ولی توانستیم با همراهی مسئولان شهرستان شرایط را به هر نحو ممکن مدیریت کنیم این در حالی است که شهرداری حتی به عنوان بنگاه تولیدی نیز به حساب نمی‌آید که از آن جلسه‌ای ترتیب داده و حمایتش کنند.

امید بابیان اینکه بنده با هیچ‌یک از اعضای شورای اسلامی شهر اهر اختلافی ندارم، گفت: اگر ایرادی داریم که حتماً هم داریم به خودمان بگویند نیازی نیست که در محافل خصوصی عملکرد شورا و شهرداری را زیر سوال ببرند و این را بدانند که شورا و شهرداری اهر جایی برای سیاسی‌کاری نیست.

راضیه عباسی معروفان

شورای پنجم شهر اهر میراث‌دار بدهی چند میلیاردی دوره‌های قبلی است

راضیه عباسی‌معروفان، سخنگوی شورای اسلامی شهر اهر نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شورای دوره پنجم شهر اهر وارث بدهی ده‌ها میلیارد تومانی دوره‌های قبلی است، اظهار داشت: با توجه به تقلیل درآمد شهرداری اهر و وضعیت حاکم بر اقتصاد جامعه، پرداخت بدهی‌های میلیاردی بسیار سخت است.

وی افزود: متاسفانه شورای پنجم از زمان شروع به‌کار گرفتار تامین و پرداخت بدهی شده است و طلبکارانی از اقصی نقاط کشور همچون از شهرهای مشهد، اراک، بوکان، مراغه، تربت‌حیدریه و … شهرداری را به سطوح آورده‌اند البته طلبکاران نیز تقصیری ندارند بلکه باید جنسی که از آنها خریداری شده بود به موقع پرداخت می‌کردند تا اکنون گریبان‌گیر شورای پنجم نباشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اهر ادامه داد: متاسفانه در گذشته برخی خریدهایی کرده بودند که حتی بیانه نیز پرداخت نکرده‌اند و هرچه بود در قالب نسیه گرفته بودند.

سکوت در برابر تخلفات و سوءمدیریت‌های گذشته را آبروداری نمی‌گویند

صمد علی‌اکبرزاده اهری، عضو شورای اسلامی شهر اهر با انتقاد از ارائه گزارش عملکرد شهرداری اهر به شورای شهر اظهار داشت: شهرداری اهر بایستی هر شش‌ماه یک‌بار بیلان کاری به شورای شهر اهر ارائه دهد و این خواست شورا قانونی است.

وی افزود: شورای اسلامی شهر اهر در قبال افکار عمومی پاسخگو است و طبق قانون بایستی هر شش‌ماه و هر سال یک‌بار برای مردم گزارش ارائه دهیم چراکه با سکوت و عدم ارائه گزارش عملکرد بیشتر به حاشیه‌سازی‌ها علیه شورا و شهرداری دامن می‌زنیم.

عضو شورای اسلامی شهر اهر ادامه داد: معتقدیم باید مردم از بدهی‌هایی که در دوره چهارم به یادگار مانده مطالع باشند و بدانند که شورای پنجم در چه شرایطی شهرداری اهر را تحویل گرفته‌ایم.

علی‌اکبرزاده بابیان اینکه سکوت در برابر تخلفات و سوءمدیریت‌های گذشته را آبروداری نمی‌گویند، گفت: شورای پنجم شهر اهر پای‌سوز و وارث بدهی دوره‌های قبلی است، آقایان سکوت در برابر سوءمدیریتی که شهرداری اهر را در آستانه ورشکستگی قرار داده جایز نیست.

وی تصریح کرد: اصولاً درختان با هر اقلیم رشد می‌کند برای بنده سوال است که آیا درختان خریداری شده از مشهد استان خراسان‌رضوی با اقلیم شهر اهر می‌تواند رشد کند؟ آیا لازم بود برای درخت‌کاری در اهر از مشهد درخت خریداری شود؟ در حالی که طلبکار یا همان فروشنده درخت آبروی شهرداری و شورای شهر اهر را می‌برد.

تصویب بسته‌های تشویقی برای احیاء، بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری

اصغر فتح‌زاده، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اهر نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه شهرداری و شورای اسلامی شهر اهر بیش از هر موضوعی، دغدغه خدمت به مردم و نظام جمهوری اسلامی را دارند، اظهار داشت: با اتحاد و همدلی که بین اعضای شورای شهر و شهرداری اهر وجود دارد اجازه نخواهیم داد تا خللی در خدمات‌رسانی به شهروندان ایجاد شود.

وی ادامه داد: تعرفه محلی عوارض سال ۱۳۹۸ پس از تصویب نهایی در شورا و تایید در هیئت تطبیق مصوبات شورای اسلامی شهر اهر به‌صورت عمومی منتشر می‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اهر از تصویب تسهیلات و بسته‌های تشویقی ویژه برای احیاء، بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری و املاک خطرساز خبر داد و گفت: ساختمان‌های قدیمی و تاریخی مورد تایید میراث فرهنگی از پرداخت عوارض در راستای توسعه صنعت گردشگری معاف می‌شوند.

فتح‌زاده تصریح کرد: همچنین شرایط ویژه‌ای برای مودیانی که از لحاظ پرداخت عوارض به شهرداری اهر بدهی دارند در سال ۹۸ اعمال خواهد شد و اعضای شورای شهر تصمیم دارند با همراهی سایر دستگاه‌ها تحولی در سیمای شهری به وجود آورند.

گفتنی است؛ در پایان این جلسه کمال امید شهردار اهر لایحه بودجه ۴۵ میلیارد تومانی شهرداری اهر را به رئیس شورای اسلامی شهر تقدیم کرد و رئیس شورا با ارجاع لایحه به کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ دستور داد تا جلسات کمیسیون تلفیق آغاز شود.

انتهای پیام/